در رسانه | سالمندان در اولویت تزریق واکسن کرونا

ایسنا/همدان سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان گفت: سالمندان در اولویت تزریق واکسن کرونا در مراکز اقامتی بهزیستی استان هستند.

سیاوش رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۳۰۰ سالمند در مراکز اقامتی بهزیستی استان همدان حضور دارند اما در فاز اول، قرار است ۱۰۰ دُز واکسن از طرف معاونت بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی ابن سینای همدان در اختیار ما قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن به سالمندان با اولویت بندی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اولویت با سالمندانی است که شرایط بهتری از نظر بالینی دارند و خانواده آنها نیز با تزریق واکسن موافق هستند در ضمن تزریق واکسن برای افراد مجهول‌الهویه با تشخیص گروه پزشکی صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: پس از سالمندان، به ترتیب مراقبان مراکز سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان جسمی و حرکتی، معلولان ذهنی و مراقبان این گروه‌ها در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان همدان نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم طبق زمان‌بندی اعلام شده توسط سازمان بهزیستی کشور، افراد ساکن در کلیه مراکز بهزیستی استان تا پایان سال واکسینه شوند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان مطرح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون حدود ۳۰۰ نفر از افرادی که در مراکز اقامتی شبانه‌روزی ما حضور دارند، به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۳ نفر فوت کردند.

وی با اشاره به اینکه در پیک چهارم، فقط دو نفر به کروناویروس مبتلا شدند که هر دو نفر پس از گذراندن دوران بیماری بهبود یافتند، اعلام کرد: ۲۱ اسفندماه، همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، یک مرکز جدید شبانه روزی سالمندان با یک تیم جدید در همدان راه اندازی می‌شود.

رهبر در پایان خاطرنشان کرد: طبق قرارداد بیمه سلامت با سازمان بهزیستی در گذشته فقط هزینه فیزیوتراپی بیماران پرداخت می‌شد اما از سال آینده ۹ خدمت دیگر مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی‌ سنجی و بینایی سنجی نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

کد خبر 32440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد