در رسانه| مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان ۱۱.۶ درصد رشد یافت

همدان-ایرنا- معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان از جمع‌آوری۱۳ میلیارد و ۱۰۱میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و افزود: این مشارکت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۶ درصد رشد یافته است.

حمیدالله فارسی" روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت معاونت مشارکت مردمی براساس تحقق اهداف بهزیستی و ارائه خدمات مطلوب به افراد معلول و آسیب‌پذیر جامعه است، اظهار داشت: فعالیت‌های این معاونت در سه بخش جلب و جذب مشارکت‌های مردمی، مسکن، اشتغال و صدور مجوز مراکز غیر دولتی است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی همدان ادامه داد: دفتر جلب و جذب مشارکت‌های مردمی چند شرح وظیفه دارد که شامل بیمه عمر برای کودکان بی‌سرپرست از سوی خیّران، جمع آوری زکات فطره، ترویج و اشاعه فرهنگ وقف در آحاد جامعه و پیگیری املاک وقفی یا صلحی و برگزاری ضیافت‌های خاص مانند ضیافت مهر و گلریزان برای افراد زیرپوشش است.

فارسی، جلب و جذب خدمات داوطلبان اعم از دانشجویان، پزشکان و مشاغل آزاد و اجرای طرح حامی کودکان که در آن خیّران مستقیم به حساب کودکان بی سرپرست پول واریز می کنند را از دیگر وظایف دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی به عنوان حلقه واسط خیرین و نیکوکاران با توجه به حفظ عزت نفس و حرمت محرومان نیّات خیر مردم را در راستای مساعدت به جامعه هدف عملی می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی همدان از اجرای طرح شکرانه سلامت در دفتر این معاونت خبر داد و گفت: در این طرح با هماهنگی روسای ادارات، کارکنان در صورت تمایل می توانند چهار رقم آخر حقوق ماهانه خود را به حساب مشارکت های مردمی بهزیستی استان واریز کنند.

فارسی تاکید کرد: این مبالغ واریزی در بخش‌های مسکن، جهیزیه، تحصیل و اشتغال مددجویان بهزیستی هزینه می‌شود و مردم می‌توانند به صورت کمک‌های نقدی و غیرنقدی در این طرح بهزیستی در زمینه توانمندسازی مددجویان مشارکت کنند.

وی اظهار داشت: در سالجاری ۷۰ نفر از جامعه هدف با مبلغ ۱۶ میلیون تومان از طریق مشارکت های مردمی بیمه عمر شدند و نیز مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای تامین جهیزیه مشمولان زیرپوشش اختصاص داده شد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی همدان از اهدای ۶۵ دستگاه بخاری گازسوز به مبلغ ۱۰۵ میلیون تومان به زلزله زدگان شهر سی سخت خبر داد و اظهار داشت: مبلغ ۲ میلیارد تومان از مشارکت‌های مردمی به تهیه ماسک و اقلام بهداشتی مورد نیاز جامعه هدف بهزیستی اختصاص یافته است.

فارسی خاطرنشان کرد: در طرح "پازل همدلی" با هدف تامین نوشت‌افزار مورد نیاز دانش‌آموزان زیرپوشش، برای ۹۰۰ نفر از جامعه هدف در استان نوشت افزار خریداری شد.

وی در مورد طرح حامی نیز گفت: طرح حامی طرحی مفید و مورد استقبال در بهزیستی است که با هدف رفع ضروریات اولیه زندگی، درمان، مسکن و تحصیل اجرا می شود و در این طرح فرد حامی با پرداخت مبلغ ماهیانه از افراد جامعه هدف بهزیستی حمایت می کند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان همدان اضافه کرد: شرکت در این طرح قدمی برای کاهش هزینه های زندگی و ارتقای سطح رفاه شهروندان نیازمند زیر پوشش بهزیستی است.

فارسی افزود: دفاتر مشارکت های مردمی بهزیستی در شهرستان ها برای جذب هدایا و نذورات مردم در طول سال آمادگی دارند.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده نزدیک به یک سوم جمعیت همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

کد خبر 32410

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد