مدیرکل بهزیستی استان کرمان: 
بیماران مجهول الهویه، ساماندهی می‌شوند

به گزارش برنا مدیرکل بهزیستی استان کرمان بر ساماندهی بیماران مجهول الهویه تاکید کرد.


به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس صادق زاده با اشاره به اهمیت ساماندهی بیماران مجهول الهویه گفت: در بحث ساماندهی این افراد توجه به چند موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.
او افزود:اولین موضوع در این اقدام لزوم توجه ویژه به بحث مددکاری علمی، جدی و مسئولانه است چرا که با اهمیت دادن به این مقوله بسیاری از تبعات ناخواسته به وجود آمده ناشی از عدم مسئولیت پذیری خانواده‌ها ودستگاه‌های اجرایی را کمرنگ وبعضا حذف می‌ کند.
صادق زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه این افراد به دو گروه عمده دارای خانواده و حامی و فاقد خانواده وحامی تقسیم می‌شوند واز آنجا که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل دخالت دستگاه‌های حمایتی از زیر بار مسئولیت خود در قبال این افراد شانه خالی می‌کنند بایستی به منظور برداشتن بارمضاعف مسئولیت از روی دستگاه‌های حمایتی در زمینه مسئولیت خانواده‌ها در قبال این افراد فرهنگ سازی قوی انجام شود.
او بیان داشت: باید با تقویت بخش مددکاری در حوزه باز توانی این بیماران از طریق مشارکت خانواده‌ها و همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع برنامه ریزی کرد.
مدیرکل بهزیستی استان به تشریح وضعیت و برنامه ریزی در خصوص افراد فاقد خانواده وحامی موثر پرداخت وگفت: لازم است برای ساماندهی موثر این گروه برنامه ریزی کارشناسانه وعملی انجام شود که در این میان نیز نقش مددکاری صحیح و علمی بسیار حائز اهمیت خواهد بود

کد خبر 32396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد