شهرتهران | فعالیت ۲۱۴ مددکار اجتماعی

مدیر بهزیستی شهرستان تهران گفت: دویست و چهارده  مددکار در ستاد و مراکز بهزیستی شهر تهران فعالیت می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سید سعید آرام به مناسبت روز مددکار عنوان داشت: ۲۱۴ مددکار اجتماعی در این شهرستان  فعالیت می کنند.

 وی در خصوص تعریف مددکار اجتماعی افزود: مددکاری اجتماعی، مبتنی بر علم، هنر، مهارت و هدف تعریف می شود که در آن مددکار کمک می‌کند که مددجو مشکل خود را شناخته و به توانایی‌های خود پی ببرد و با استفاده از منابع و امکانات موجود در جهت حل مشکل خود بر آید.

 آرام ادامه داد: مددکاری اجتماعی مجموعه ای متشکل از تدابیر و روانشناسی مشاوره و فعالیت های حرفه ای است که در قالب نهادها، سازمان ها و موسسات رفاهی توانبخشی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی عرضه می شود تا با ایجاد تغییر و دگرگونی مناسب در شرایط مادی و معنوی افراد و اقشار جامعه، زمینه‌ی بهزیستی رشد و تعالی آن ها را فراهم آورد.

این مسئول گفت: هدف مددکاری اجتماعی این است که بین بهزیستی مددجو  و رفاه اجتماعی سازگاری و وفاق ایجاد کند و مهمترین بحثی که در اهداف مددکاری مطرح است «قادرسازی»، «استقلال» و «خوداتکایی» مددجو است.

مدیر بهزیستی شهر تهران اصول مددکاری اجتماعی را اینگونه عنوان کرد: اصل پذیرش که پذیرش مددجو به همان صورتی که هست با توجه به مشکل و شرایط که در حال حاضر در آن قرار دارد.

آرام اصل بعدی را  فردیت بیان کرد و گفت: تفاوت قائل شدن بین مددجویان و مشکلات آن ها یعنی همان بررسی تخصصی با توجه به نیازهای فردی مددجو در این اصل قرار دارد.

رازداری حرفه ای اصل دیگر است که وی در توضیح آن گفت: پنهان نگهداشتن اسرار مددجو از دیگران در این حوزه می گنجد.

مدیر بهزیستی شهر تهران اصل رابطه حرفه ای را برقراری ارتباط منطقی برای برآوردن نیازها و حل مشکلات مددجو بیان کرد و در توضیح اصل مشارکت هم گفت: حل مشکل مددجو با استفاده از توانایی های وی و تلاش در راستای مشارکت دادن شخص برای مرتفع نمودن مشکلات مفهوم اصل مشارکت است.

آرام اصل خودآگاهی مددکار را اصلی دیگر برشمرد و افزود: خودشناسی مددکار اجتماعی نسبت به نقاط قوت و ضعف خود در این اصل جای دارد.

وی رابطه حرفه ای مددکاران اجتماعی را اینگونه بیان نمود: رابطه حرفه ای یک ارتباط منطقی است که بر اساس اصول مددکاری اجتماعی برقرار شده، این رابطه از ابتدای مراجعه مددجو به مددکاری آغاز می شود و تا آخرین مراحل مددکاری یعنی تا پایان پیگیری باید ادامه داشته باشد مگر اینکه رفتار یا اتفاقی موجب قطع آن گردد که در این صورت رابطه حرفه ای به رابطه ای اداری تبدیل می شود.

کد خبر 32357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد