ملارد | عمده تلاش ما پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

داود خادم طی سخنانی در نشست علمی و خبری اداره بهزیستی شهرستان ملارد با محوریت فعالیت گروه‌های جهادی و برنامه‌های درمان معتادان، ضمن اشاره به متن برنامه ششم توسعه، بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی دانست و گفت: عمده تلاش ما در جهت پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه زمان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد تشریح کرد: پیشگیری‌های انجام‌شده توسط سازمان بهزیستی به‌طور کلی در سه سطح انجام می‌شود؛ سطح اول مربوط به عموم مردم و شامل خدمات عمومی پیشگیرانه ما من‌جمله طرح شنوایی‌سنجی، پیشگیری از تنبلی چشم  در نوزادان و کودکان، آموزش‌های خانواده و محله محور و دیگر طرح‌ها می‌شود.

خادم ادامه داد: دومین سطح پیشگیری‌های ما مربوط به کاهندگی و درمان سطوح مختلف آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی می‌شود که در این راستا کمپ‌ها و مراکز مشاوره ما در حال ارائه خدمات تخصصی هستند.

وی افزود: سومین سطح پیشگیری‌های سازمان بهزیستی متمرکز بر بازتوانی و توانمندسازی است و شامل خدماتی همچون تهیه تجهیزاتی همچون سمعک، ویلچر و سایر تجهیزات توان‌بخشی، مناسب‌سازی منازل مددجویان و همچنین مناسب‌سازی اماکن عمومی برای ایشان می‌شود. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد همچنین از تهیه و توزیع 1500 عدد واکسن آنفلوآنزا در مراکز تحت پوشش بهزیستی این شهرستان خبر داد و در ادامه به مرکز درمان اعتیاد اخوان اشاره کرد و گفت: مرکز اخوان ظرفیت نگهداری بیش از 1800 بیمار را دارد و حدود 40 درصد از ظرفیت موجود نیز به بیماران شهرستان‌های ملارد، قدس و شهریار اختصاص‌یافته است. 

این مسئول با تأکید بر اهمیت همکاری سایر ارگان‌ها در انجام امور مربوط به مرکز اخوان گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در حال حاضر آموزش و حرفه‌آموزی این افراد طی مدت استقرار در مرکز و درمان می‌باشد تا پس‌ازآن با افزایش آگاهی و یادگیری یک دانش فنی بتوانند به جامعه بازگشته و مشغول بکار شوند که همین امر موجب بازتوانی و عدم بازگشتشان به اعتیاد و آسیب دوباره می‌شود که این مهم می‌تواند با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای محقق شود.

کد خبر 32356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد