دماوند |۶۰ نیکوکار اداره بهزیستی تجلیل شدند

آیین تجلیل از ۶۰ خیر و نیکوکار اداره بهزیستی شهرستان دماوند با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم که با حضور مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: انجام امور خیر در تاریخ، فرهنگ و سرزمین ما سابقه‌ای طولانی دارد و از دیرباز همه افراد در حد بضاعت خود به امور حسنه پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه از جمله مصادیق امور حسنه را می‌توان به هشت سال دفاع مقدس، ایثارگری شهدا و جانبازان و همچنین ساخت مدرسه اشاره کرد، گفت: در شرایط کنونی و با توجه به بیماری کرونا، با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، حضور خیران موجب اخذ کارنامه قابل قبولی در این خصوص شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خیران لزوما افراد متمکن مالی نیستند، بلکه بسیاری از افراد با وجود مشکلات فراوان، بخشی از زندگی و دارایی خود را هدیه می‌دهند که این نشان از داشتن نعمت بزرگی است که خداوند تحت عنوان جرئت بخشش در وجود آنان نهاده است.

حیدری با بیان اینکه حضور خیران در کنار افراد نیازمند می‌تواند از بروز بسیاری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند، بیان داشت: تهیه ۱۴۰۰بسته معیشتی توسط اداره بهزیستی به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیون تومان در شرایط اقتصادی کنونی بسیار پسندیده است که این امر جای تقدیر دارد.


✔️حمایت خیرین از معلولان و زنان سرپرست خانوار نقش بسزایی در رفع بلا دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این جلسه با بیان اینکه تشکیل شورای مشارکت‌های مردمی اقدامی ارزشمند و ضروری برای شهرستان بود و تقاضا داریم تعداد خیرین در امورات مختلف افزایش یابد، گفت: کمک به نیازمندان در همه کشورها توسط خیرین انجام شده و صرفا این کار بر عهده دولت‌ها نیست.

وی با بیان اینکه در دین اسلام همواره در کنار نماز به زکات نیز سفارش شده است، بیان داشت: در اسلام هم عبادت بدنی و هم عبادت مالی داریم؛ نیکوکاری، افزایش طول عمر و رزق و روزی را به همراه دارد و در این دوران سخت کرونایی، سفارش رهبر معظم انقلاب، رزمایش مواسات و کمک مومنانه بود.

امام جمعه دماوند با تاکید براینکه در شهرستان دماوند این رزمایش به همت خیرین در ۷مرحله انجام و توسط نهادهای ذیربط به خانواده‌های نیازمند رسیدگی شده است، خاطرنشان کرد: اشتغال زایی و توانمندسازی مالی نیز بسیار حائز اهمیت است و باید برای این افراد شغل و منبع درآمدی ایجاد کنیم.


✔️حضور و فعالیت خیران موجب بیمه شدن سایر افراد جامعه خواهد شد

محمدتقی تقی‌زاده، دادستان شهرستان دماوند نیز با اشاره به اینکه موضوع خیرین موضوع ساده‌ای نیست و افرادی که در مسیر کار خیر قدم برمی‌دارند، جایگاه رفیعی دارند، گفت: ترک کار خیر موجب کاهش رزق و روزی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه عنوان خیر و نیکوکار در هر زمینه‌ای مقدس است و جایگاه رفیعی در نزد خداوند دارد، خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت خیران موجب بیمه شدن سایر افراد جامعه نیز خواهد شد و قدردانی از آنها، کمترین وظیفه‌ای است که می‌توانیم انجام دهیم.


✔️خیرین پشتوانه گرمی برای جامعه هدف بهزیستی هستند

فاطمه خانزادی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند نیز در این نشست با اشاره به اینکه مسئولان شهرستان، پشتوانه محکمی برای جامعه هدف این نهاد بوده و همواره در کنارمان حضور دارند، گفت: جامعه آماری تحت حمایت این نهاد  ۲هزار و ۵۰۰ خانواده و جمعیتی بالغ بر ۱۵۴۰ معلول شناسایی و پرونده حمایتی و خدمات جانبی دارند.

وی با بیان اینکه این افراد شامل معلولان ضایعه نخاعی، جسمی و حرکتی، شنوایی و بینایی، اعصاب و روان و ترکیبی هستند، گفت: ۹۶۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند که هر کدام از این بانوان بنا به دلایل مختلف، تحت حمایت اداره بهزیستی قرار گرفته و نگه‌داری از فرزندان مختلف را بر عهده دارند و همچنین مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با تاکید براینکه خدمات و حمایت خیرین پشتوانه گرمی برای جامعه هدف این مجموعه  است، تصریح کرد: ۱۱۸فرزند بی سرپرست در ۴مرکز دخترانه و پسرانه با میانگین سنی ۵ تا ۲۰ سال نگهداری می شوند؛ همچنین ۵۲ مرکز خصوصی نیز با نظارت این نهاد در حال فعالیت هستند.

کد خبر 32350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد