برگزاری اولین جلسه شورای مشارکت مردمی بهزیستی در استانداری گیلان

اولین جلسه شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی به ریاست معاون سیاسی ،امنیتی ،اجتماعی استانداری گیلان به منظور بررسی راهکارهای جذب مشارکت مردمی برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوبتر به اقشار تحت پوشش بهزیستی در استانداری گیلان برگزار شد .

در این جلسه دکتر قاسم نژاد معاون سیاسی ،امنیتی ،اجتماعی  استانداری گیلان ضمن بیان اینکه فعالیت های بهزیستی در امر مشارکت های بهزیستی باید از علاوه بر شکل دولتی آن از طریق موسسات خیریه صورت پذیرد و این موسسات باید بصورت تخصصی وارد عمل شده و با شبکه سازی نیکوکاران نسبت به هدایت فعالیت ها اقدام نماید .

دکتر قاسم نژاد تصریح کرد در این راستا باید خیریه هایی پای کار بیایند که توان لازم برای شبکه سازی را داشته باشند . 

وی در ادامه بیان داشت یکی دیگر از اقدامات لازم که موسسات نیکو کاری تحت نظارت بهزیستی می توانند به انجام رسانند حضور آنان در هنگام حوادث و بحران ها است از  جمله سیل ،آبگرفتگی، زلزله و بسیاری از حوادث غیر مترقبه  که می تواند به دولت کمک شایان توجهی نمایند و  خسارت هایی که به خانواده های تحت پوشش وارد می شود زیرا  آنان علاوه بر اینکه با این اقشار آشنا هستند راههای دسترسی سریعتر به آنان را می دانند و باعث کمک مطلوبتر به آنان و کاهش آسیب به آنان می شود  .

 معاون سیاسی، امنیتی ،اجتماعی استاندار گفت با وجود قانون مصوب مجلس برای امر مشارکت های مردمی بهزیستی ، بسیاری از نگرانی ها برای موسسات  پیش رو برداشته شده و بهزیستی در این راستا با مشکلات قانونی مواجه نیست ، و   این موسسات با شفاف سازی بیشتر فعالیت های خود و اعتماد سازی  می توانند نسبت به جذب نیکوکاران بیشتر برای امور خیر در جهت اهداف بهزیستی گام بردارند .

دکتر قاسم نژاد افزود با ابلاغی که به فرمانداران خواهد شد از این  پس شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی در سطح شهرستانها فعالتر خواهند شد.

در ادامه دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان به عنوان دبیر شورا گزارشی  از فعالیت های نیکوکاری در سطح استان ارائه  داده و گفت هم اکنون ۸۸ موسسه خیریه تحت نظارت بهزیستی در حوزه های عمومی و تخصصی از بهزیستی برای ارائه خدمت به مددجویان تحت پوشش  مجوز فعالیت دریافت داشته اند  بطوریکه در هر یک از شهرستانهای گیلان  تعدادی از این موسسات هستند که مردم نیکوکار می توانند برای امور مختلف و کمک به  افراد نیازمند  به آنان مراجعه  و  کمک های خود را به آنان اختصاص دهند .

وی بیان داشت ارائه  مجوز  فعالیت به موسسات خیریه تخصصی یکی از اهدافی است  که بهزیستی آن را دنبال می کند و اکنون نیز موسسات خیریه  برای خدمات تخصصی همچون نابینایان، ناشنوایان، ضایعه نخاعی، کودکان اتیسم، کودکان خیابانی و فعالیتهای اجتماعی  در سطح استان با نظارت بهزیستی فعالیت می کنند .

دکتر حسین نحوی نژاد افزود در طی نه ماهه سال جاری مردم نیکوکار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از طریق کمک های مردمی دولتی و غیر دولتی بصورت نقدی و غیر نقدی در طرح مواسات ، ایران همدل ، پازل همدلی  ، جمع آوری برنج در طرح شکرانه نعمت ، عید فطر و عید قربان، شب یلدا ، خرید تبلت و لب تاب و موبایل برای دانش آموزان تحت پوشش و بسیاری از طرح های دیگر به این نهاد کمک کرده که به واسطه بهزیستی به دست محروم ترین افراد جامعه در اقصی نقاط گیلان رسید .

وی در پایان اظهار امیدواری نمود با توجه به اینکه ریاست این شور ا برعهده استانداری و در شهرستانها با فرمانداران است از این پس این جلسات که منافع آن به افراد نیازمند خواهد رسید هر ماهه برگزار گردد و بهزیستی به عنوان دبیر شورا  بتواند در راستای جلب مشارکتهای مردمی فعالتر گام بردارد

کد خبر 32321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد