آیین تجلیل از مددکاران اجتماعی بهزیستی استان مازندران برگزارشد

با حضور مدیرکل بهزیستی مازندران آیین تجلیل از مددکاران اجتماعی بهزیستی استان به مناسبت ولادت امیرالمومنین علی (ع) در سالن اجتماعات شهید صبوری اداره کل با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بصورت حضوری و روسای ادارات بهزیستی شهرستان ها بهمراه مددکاران شاغل در بهزیستی استان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر فرزاد گوهردهی با اشاره به اهمیت آموزش و بروزرسانی اطلاعات مددکاران اجتماعی به منظور ارتقاء عملکردهای حرفه ای آنان در حیطه های مختلف اجتماعی، گفت: هدف اصلی  بهزیستی ارائه خدمات بهینه و با کیفیت به آحاد جامعه به ویژه جامعه هدف می باشد. 
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بهزیستی خانه اول مددکاران است، افزود: فعالیت های بهزیستی باید به سمت به زیستن و بهتر زیستن جامعه هدف بهزیستی حرکت کند که در این راستا باید در ارائه خدمات مددکاری بازنگری صورت گیرد. 

دکتر گوهردهی با تاکید بر در اختیار قراردادن تجربیات مددکاران، گفت: انجمن مددکاری فرصتی برای استان و کشور محسوب می شود و باید از آن به درستی استفاده کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به راه اندازی مراکز مثبت زندگی اشاره کرد و افزود: حدود 2500 مرکز مثبت زندگی به صورت همزمان در کشور راه اندازی می شود که سهم استان مازندران 117 مرکز می باشد که یک پروژه بسیار بزرگ در سطح کشور است.
وی با بیان اینکه پایه اصلی این مراکز مددکاری است، ادامه داد: در این مراکز مراجعه حضوری جامعه هدف بهزیستی برای دریافت خدمات کاهش پیدا می کند و مددجویان می توانند خدمات را در بستردولت الکترونیک دریافت کنند.

دکتر گوهردهی خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز به ویژه جامعه هدف بهزیستی می توانند به سهولت 22 خدمت سطح اول بهزیستی را دریافت کنند که در این زمینه نیز یکی از اهداف ما راه اندازی مراکز مثبت زندگی در مناطق محروم و آسیب دیده است که در بسیاری از شهرستان ها این اقدام انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر راه اندازی شبکه سلامت اجتماعی تاکید کرد و گفت: راه اندازی مراکز مثبت زندگی می تواند در راستا تشکیل نظام شبکه ای گسترده در سطح شهر هاو روستا ها حرکت کند که برای رسیدن به خدمات بهتر باید به دنبال تشکیل شبکه سلامت اجتماعی باشیم.

وی با بیان اینکه نیازمند ترسیم نقشه آسیب های اجتماعی هستیم، افزود: در حوزه مددکاری نیز نیازمند نقشه راه هستیم که باید در استان ترسیم شود.

دکتر گوهردهی با تاکید براینکه باید از فرسودگی شغلی مددکاران جلوگیری شود، ادامه داد: با خدمت رسانی درست به جامعه تصور ذهنی به مددکاری تغییر پیدا می کند که سبب پشتوانه بزرگ اجتماعی می شود که در راستای آن مطالبات در حوزه مددکاری تحقق پیدا می کند.

در پایان این مراسم از مددکاران اجتماعی شاغل در بهزیستی استان مازندران با اهدا لوح تقدیر شد .

کد خبر 32301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد