بیش از 29 هزار خانوار زنجانی از خدمات مددکاری بهزیستی بهره مند هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ضمن تبریک سالروزمیلادحضرت علی ( ع ) بزرگ مددکار عالم و روز مددکار افزود : بهزیستی استان زنجان با 11 کلینیک فعال در سطح شهرهای زنجان ،خدابنده ،ابهر و خرمدره و 130مددکار در حوزه توانبخشی و پیشگیری با دانش فنی و تخصصی خود در عرصه های مختلف مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی می باشند .


به گزارش روابط عمومی ، محمد محمدی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 29 هزار خانوار زنجانی از خدمات مددکاری وسایر خدمات بهزیستی بهره مند هستند ، اظهار کرد : 75 مددکارحوزه امور اجتماعی و 55 مدد کار در حوزه توانبخشی و پیشگیری با دانش فنی و تخصصی خود در عرصه های مختلف مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی می باشند .

وی با اشاره به آماده سازی 40 مراکز مثبت زندگی به عنوان بهزیستی کوچک و ارائه 22 خدمت در این مراکز افزود : محوریت کار در مراکز  مثبت زندگی با مددکاران اجتماعی استو در این مراکز خدمات حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به صورت یکجا ارائه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خاطر نشان کرد : پیگیری امور مددکاری خانواده  ، ارائه آموزشهای تشکیل و تحکیم خانواده ، آموزشهای مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ،آگاهسازی برای پیشگیری از معلولیتها ، شناسایی داوطلبین، خیرین، معتمدین محلی و حمایت طلبی و .... از جمله خدمات مددکاران در این مراکز خواهد بود .

محمدی تاکید کرد :مددکاران اجتماعی بطور مستقیم با فرد و بدون واسطه ارتباط برقرار میکنند که با ارائه مشاوره، اتصال مراجعین به ارائه دهندگان خدمات و توانمند ساختن مراجعان برای برآورده ساختن نیازهای خود، به مشکلات آنها از جمله فقر، اعتیاد، باز توانی  کمک می کنند.

کد خبر 32285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد