شهرقدس | ۲۱۰۰ نوزاد در طرح شنوایی امسال غربالگری شدند

دراستای اجرای طرح سراسری غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران که با هدف پیشگیری از اختلالات شنوایی در بدو تولد الی ۱۸ ماهگی در شهرستان قدس صورت میگیرد، دوهزار و صد نوزاد از اردیبهشت سال جاری تا کنون، تحت معاینات تخصصی حلزون و عصب شنوایی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس بابیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به اینکه کم شنوایی یک اختلال حسی پنهان است و شناسایی آن نیازمند ارزیابی دقیق کلینیکال و با نظر متخصص می باشد، متاسفانه عدم حضور خانواده و انجام تست شنوایی با دستگاه مخصوص، منجر به شناسایی دیرهنگام کودکان کم شنوا در آینده خواهد شد.

این مسئول افزود: در سال جاری با اجرای منظم طرح با وجود شرایط دشوار بیماری کرونا و تبلیغات شهری از طریق تراکت، پیامک و نصب بنر اطلاع رسانی، ۵ کودک با تشخیص قطعی کم شنوایی، جهت تشکیل پرونده و دریافت خدمات، به مراجع ذیربط توانبخشی ارجاع گردیدند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ۳ پایگاه فعال غربالگری شنوایی در سطح شهرستان شامل مراکز بهداشت امام حسین(ع)، امام خمینی(ره) و مرکز شنوایی لعیا، با رعایت پروتکل های بهداشتی، آماده خدمت رسانی به مراجعین گرامی بوده و معاینات روزانه در محل اصلی بیمارستان ۱۲ بهمن ماه جهت پیگیری وضعیت شنوایی نوزادان تازه متولد شده، در حال اجرا می باشد.

یاری زاده ادامه داد: با همکاری مراقبین سلامت شبکه بهداشت شهر قدس و کادر بیمارستان ۱۲ بهمن، لزوم انجام غربالگری شنوایی در ساعات اولیه بعد از تولد و پیگیری رشد سیستم عصبی شنیداری در کودکانی که در معرض عوامل خطر هستند، به والدین گرامی مشاوره داده می شود.

کد خبر 32239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد