شهرقدس | پانزده هزار و پانصد کودک در طرح  ملی پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری شدند

در راستای اجرای طرح پیشگیری از معلولیتها و غربالگری بینایی کودکان سه تا شش ساله با  هدف پیشگیری از اختلالات بینایی از اردیبهشت ماه سالجاری غربالگری بینایی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با استفاده از دستگاه  در بهزیستی قدس در حال  انجام است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه اقتصاد آینده، رئیس بهزیستی شهرستان قدس با اعلام این خبر،  گفت: در حال حاضر این طرح در  بیش از ۵  پایگاه دائمی و ۸  پایگاه غیردائمی سیار شامل مهدکودک ها،  پایگاه های بهداشت، تحت نظارت معاونت پیشگیری در  حال انجام می باشد و با توجه به اینکه تنبلی چشم به ظاهر قابل تشخیص نیست و تنها از  طریق غربالگری قابل تشخیص است در غیر اینصورت ممکن است کودک از یک یا دو چشم دچار مشکل بینایی گردد.  
 
پروین یاری زاده در ادامه افزود: از ابتدای طرح تاکنون حدود پانزده هزار و پانصد نفر کودک مورد غربالگری اولیه قرار گرفته و حدود یک هزار نفر مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شده و جهت ارزیابی تخصصی به صورت رایگان به سطح دوم غربال شامل اپتومتریست های طرف قرارداد ارجاع شدند و تاکنون  ۳۰   کودک مبتلا به تنبلی چشم و بالای سیصد نفر کودک نیاز به عینک شناسایی و چندین نفر از کودکان نیاز به جراحی به سطح سوم غربال ارجاع شده است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اهمیت طرح از طریق تماس تلفنی، ارسال پیامک، نصب بنر، پوستر و تراکت والدین جهت غربالگری دعوت می شوند و باید توجه داشت هزینه پایین اجرای طرح فوق به عنوان یک طرح پیشگیرانه نسبت به هزینه های بسیاربالای درمان  نابینایی وعوارض آن قابل مقایسه نمی باشد.

گفتنی است، موسسه همراهان مسیر زندگی بعنوان مجری این طرح در شهرستان قدس است که تاکنون ۹۰۰  نفر را به صورت رایگان در مناطق روستایی و کودکان بی بضاعت را مورد معاینه قرار داده است.

کد خبر 32236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد