در رسانه | ۱۶۷ مددجوی بهزیستی کبودراهنگ شاغل شدند

ایسنا/همدان رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ از ایجاد شغل برای ۱۶۷ نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: بهزیستی با کمک و همکاری بانک های شهرستان سعی کرده شرایطی را برای مددجویان جویای کار فراهم کند که با دریافت تسهیلات اشتغالزایی در قالب وام قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله بتوانند به خودکفایی برسند و از چرخه حمایت خارج شوند.

رضا جعفری‌نیکو سه شنبه ۵ اسفندماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه افزون بر هشت میلیارد و ۳۵۰ هزار تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری به ۵۰ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد با مبلغ اعتبار دو میلیارد و ۲۵۰ هزار تومان پرداخت شده است، افزود: برای ۳۳ نفر از زنان سرپرست خانوار شهرستان نیز یک میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان اعتبار درنظر گرفته شده تا با ایجاد اشتغال و رسیدن به مرحله خودکفایی از چرخه حمایت بهزیستی خارج شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای توانمندسازی معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی نیز برنامه های حمایتی داریم و برای تحقق این اهداف به ۶۸ نفر از معلولان مبلغ سه میلیارد و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۶ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده تا بتوانند با اتکا به توانمندی خود از چرخه حمایت بهزیستی خارج شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ خاطرنشان کرد: این تسهیلات از منابع مالی اشتغال روستایی و مانده اعتبار از سال قبل به بخش‌های کارآفرینی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک، توانمندسازی و خوداشتغالی به مددجویان پرداخت شده است.

جعفری‌نیکو بیان کرد: بهزیستی به دنبال ایجاد شغل جدید برای مددجویان تحت پوشش است که امیدواریم با توجه به نظارت های لازم این شغل ها به صورت پایدار باشد و مددجویان از چتر حمایت سازمان خارج و بازتوان شوند.

وی خاطرنشان کرد: لزوماً افرادی که جامعه هدف بهزیستی هستند مستمری بگیر این سازمان نیستند، در واقع افرادی که خدمات غیرمستمر از بهزیستی دریافت می‌کنند، جزء جامعه هدف این سازمان محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ در پایان اظهار کرد: برای جامعه هدف بهزیستی به طور کلی برنامه‌هایی در حوزه اشتغال و توانمندسازی داریم و از طرح‌ها و ایده‌های این افراد و کارآفرینان استقبال می کنیم.

کد خبر 32182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد