با هدف ترویج کتابخوانی انجام شد؛ امضای تفاهم نامه همکاری ادارات کل کتابخانه های عمومی و بهزیستی آذربایجان شرقی

با هدف ترویج کتابخوانی در بین اقشار خاص، تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل کتابخانه های عمومی و بهزیستی آذربایجان شرقی منعقد رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، در نشست مشترکی بین شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی و فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، کلیات تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که بر پایه آن طرفین برای همکاریهای متقابل در راستای توسعه و توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی در بین اقشار خاص به ویژه نابینایان و ناشنوایان متعهد شدند.
برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی برای اقشار خاص، همکاری در تولید کتاب بریل برای نابینایان و کتاب گویا برای ناشنوایان، استفاده از ظرفیت کتابداران کتابخانه مرکزی تبریز برای آموزش خط بریل و رایانه به نابینایان و ناشنوایان، توسعه همکاری ها برای ایجاد بخش ناشنوایان در کتابخانه مرکزی تبریز و ... از جمله مهم ترین مفاد این تفاهم نامه بود.
در ادامه این نشست فرگل صحاف به همراه کارشناسان اداره کل بهزیستی استان از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی تبریز به ویژه بخش نابینایان بازدید کرد. وی از نزدیک با فعالیت های این بخش آشنا شد و با کتابداران و اعضای روشندل این بخش گفتگو کرد.
گفتنی است، بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز با 14 هزار عنوان کتاب گویا و 2225 نسخه کتاب بریل در حال ارائه خدمات به اقشار خاص است.

کد خبر 32171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد