پایه کار بهزیستی ، کار برای مردم با مشارکت مردم است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان  در جلسه مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان که با حضور خیرین عضو  برگزارگردید ، عنوان کرد : 28 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از خدمات دولت استفاده می کنند و جذب مشارکت های مردمی در ارتقاء و بهبود کیفیت ارائه خدمات به جامعه هدف با تاکید بر حفظ کرامت انان تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : اساس بهزیستی براساس مشارکت های مردمی پایه ریزی شده و درواقع کار با مردم و برای مردم است .

وی عنوان کرد : جذب مشارکت های مردمی نیاز به اعتماد سازی و ایده و خلاقیت نو دارد و رشد این مشارکت در نیات عام و خاص گره گشایی مددجویان بهزیستی است .

این مقام مسئول تاکید کرد : موسسات خیریه مجاز به جذب و تبلیغات مشارکت های مردمی ، باید در سامانه ui ثبت نام و کد شناسایی دریافت نمایند و در صورت احراز تخلف ، موضوع ابتدا جهت لغو پروانه فعالیت و یا پروانه تاسیس به کمیسیون ماده 26 ارسال می گردد .

مدیر کل بهزیستی یادآور شد : موسسات خیریه مکلفند هرگونه دریافت مشارکت های مردمی را صرفا جهت پیشبرد اهداف موسسه و افزایش کیفیت خدمات رسانی به گروه هدف ، هزینه نماید .

وی با اشاره به اینکه امروز بیشترین نیاز مددجویان در بخش معیشت ،درمان و مسکن است  ، افزود : در نه ماهه سال جاری بیش از 64 میلیارد ریال مشارکت  به صورت نقدی ، غیر نقدی و خدماتی توسط موسسات خیریه جمع آوری و جهت حل مشکلات افراد نیازمند توزیع شده است .

محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر86 موسسه خیریه غیر دولتی با مجوز سازمان بهزیستی در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: فعالیت این مؤسسات با حضور خیرین و مردم موجب توسعه کمی و کیفی خدمات بهزیستی به اقشار تحت پوشش سازمان و مشارکت بیشتر آحاد مردم و خیرین در رفع آسیب‌های اجتماعی و محرومیت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه  شرکای اجتماعی بهزیستی اغلب به عنوان موسسه خیریه مجوز گرفته اند و تعهدات و مسئولیت هایی که انسان ها در فرایند اجتماعی و تعامل با دیگران دارند را به عنوان مسئولیت اجتماعی اجرا می کنند .خاطر نشان کرد: این مراکز با جمع آوری کمک های مردمی و تشویق آنان به خیر جمعی و پذیرش مسئولیت اجتماعی و افزایش کیفیت خدمات رسانی به گروه هدف ، اقدام می نمایند .

 یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی، نظارت مستمر و قانونمند بر عملکرد موسسات و مراکز غیردولتی تحت نظارت خود است تا این مراکز بر اساس اهداف بهزیستی و اساسنامه‌های خود، فعالیت کنند و با رعایت شفاف‌سازی مالی و ثبت و ضبط تمامی فعالیت‌ها و درآمدها و هزینه‌های خود بر اساس قوانین جاری کشور موجب افزایش اعتماد عمومی و گسترش امور خیر در جامعه شوند.

کد خبر 32159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد