نخستین نشست کارگروه آموزش و پژوهش ، شورای ساماندهی سالمندان استان

صبح روز چهارم اسفنده ماه نخستین نشست کارگروه آموزش و پژوهش ، شورای ساماندهی سالمندان استان با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد ، نمایندگان دانشگاه های گیلان و علوم پزشکی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، ادارات کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، آموزش و پرورش ، صدا و سیمای مرکز گیلان ، ورزش و جوانان ، معاونین توانبخشی و اجتماعی و نماینده معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی در سالن اجتماعات خزائلی بهزیستی برگزار گردید.

 در این جلسه دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی و دبیر  شورای ساماندهی سالمندان استان این نشست را دیباچه ای بر عرصه آموزش و  پژوهش در حوزه سالمندی استان بر شمرد و اظهار امیدواری کرد که انسجام فکری و عملکردی حاصل هم اندیشی اعضای حاضر ،  در مسیر تحقق اهداف سند ملی سالمندان و مصوبات شورای ساماندهی سالمندان استان راهگشا باشد.

وی ضمن تاکید بر دورنمای آینده پژوهشی متصور بر فعالیت های این کارگروه ، پاسخ به نیازها و سوالاتی که هم اکنون جامعه سالمندی و ارگان های متولی خدمت رسانی به سالمندان با آن دست به گریبان اند را از اولویت های پژوهش در این زمینه برشمرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان همچنین آمادگی بهزیستی استان در خصوص  آموزش افرادی به عنوان مراقبین سالمند در پاسخ به نیازهای رو به فزونی جامعه برای مراقبت از این عزیزان در منزل را اعلام نمود.

در این گفتمان مدعوین به بیان دیدگاه های خود در راستای نظم بخشیدن به فرآیندهای پژوهش و آموزش حوزه سالمندی پرداخته و وبینار آموزشی هفتگی با موضوع سالمندی که مخاطبین آن کارکنان ادارات کل استان خواهند بود و طی تعامل دانشگاه علوم پزشکی با ادارات کل بهزیستی و  تعاون اجرایی خواهد شد اطلاع رسانی گردید.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست اهمیت موضوع سالمندی ‌ و گوشه هایی از اهداف و برنامه راهبردی تبیین شده در سند ملی سالمندان استان توسط مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان بازگو شد.

کد خبر 32146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد