نشست مشترک معاون توانبخشی بهزیستی البرز و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز

این نشست با هدف بررسی وضعیت مراکز غیر دولتی جهت مقابله بهتر با پیک جدید بیماری کووید ۱۹ با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز، معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان البرز و کارشناسان بهداشت در دفتر معاون توانبخشی بهزیستی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، این جلسه که با هدف بررسی وضعیت مراکز غیر دولتی جهت مقابله بهتر با پیک جدید بیماری کووید ۱۹ برگزار شد،  مواردی همچون تزریق واکسن کرونا در مراکز، ایجاد هماهنگی بین بخشی جهت پیشگیری و انجام اقدامات در خصوص کرونا، معرفی رابطین سلامت مراکز جهت آموزش و دریافت کیت های تشخیصی از علوم پزشکی، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی با جدیّت تمام در تمام مراکز و غربالگری در زمان ورود به مرکز و همچنین عدم پذیرش مراجعین جدید در مراکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالله فلاح نژاد معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز در این جلسه گفت: در حال حاضر استان البرز در حوزه توانبخشی دارای ۵۳ مرکز شبانه روزی است که این مراکز حدود ۳۴۰۰ توانخواه را نگهداری میکند.

وی افزود : در حوزه توانبخشی سه نوع پذیرش با توجه به شرایط توانخواهان در دستور کار است که عمدتاً در خصوص پذیرش توانخواهان فاقد سرپرست، چالشهای بسیاری وجود دارد که این چالشها قاعدتاً به علت تعداد کثیر این توانخواهان و اجبار پذیرش ایشان در شرایط قرمز است.

فلاح نژاد بیان داشت : در این زمینه اولین چالشی که مطرح میشود انجام تست PCR و نگرانی در خصوص ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است، با توجه به این امر که بخش قرنطینه و امکانات در مراکز محدود است، انتظار میرود پیش بینی و حمایت های آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی البرز ضمن تشکر در خصوص انجام واکسیناسیون ویروس آنفولانزا گفت: امیدواریم در زمینه واکسن کرونا نیز تدابیری در جهت اولویت بخشی به مراکز توانبخشی بهزیستی اتخاذ گردد.

وی در ادامه افزود :به منظور کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ در مراکز لازم است در صورت ابتلای کارکنان مراکز، اطلاع رسانی به سازمان بهزیستی صورت گیرد و در صورت غیبت کارکنان، این موضوع به علوم پزشکی گزارش و پیگیری شود.

در ادامه جلسه دکتر مستوفی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال حاضر اولویت اصلی کشور در حوزه سلامت، بحث مدیریت کروناست.

وی افزود : باتوجه به تراکم جمعیت، تردد بالا و جمعیت حاشیه نشین در استان البرز، چند راهکار مدنظر است: با توجه به مدیریت مناسب دستگاههای استان و کنترل تقریبی آمار بیماری، و توجه به این امر که در صورت مدیریت ضعیف شاهد آمار بالاتری خواهیم بود، در این مقطع باید توجه ویژه به موضوع کرونا داشته باشیم، این توجه از طریق سیستم ارتباطی کاملا مراقبتی_دیده بانی قوی حاصل می شود.  

دکتر مستوفی بیان داشت : در خصوص دو بحث آموزش و انجام تست PCR باید اقدام فوری صورت گیرد و همچنین اعلام آمار کارکنان، معرفی رابطین سلامت و سازمانهایی که درگیر موضوع سلامت هستند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص رابطین سلامت گفت: رابطین سلامت باید شناسایی و سازماندهی و بر اساس مراکز بهداشتی، تقسیم بندی شوند، برای رابطین مراکز شبه خانواده و شبانه روزی ها دوره های آموزشی برگزار خواهد شد و رپیت و کیت در اختیارشان قرار خواهد گرفت و پیشنهاد می شود مسئولین فنی این وظیفه را عهده دار شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی درباره تدابیر اتخاذ شده در بحث آموزش گفت: بسته های آموزش مجازی توسط بهداشت توزیع میگردد و در صورت لزوم انجام تست توسط نیروی غیر تخصصی آموزش حضوری در بهداشت منطقه صورت میگیرد.

کد خبر 32145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد