۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در استان قزوین فعالیت می‌کنند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله آگاهسازی، اطلاع رسانی و آموزش به مردم محلی و گسترش روحیه مشارکت ­جویی در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی با اشاره به اقدامات اداره کل بهزیستی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: این اداره کل از سال های قبل برای برگزاری طرح ها و دوره های مختلفی از جمله همیاران سلامت روان اجتماعی، پایگاه­‌های سلامت اجتماعی، آموزش مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج و آموزش مادران باردار به منظور کاهش آسیب های اجتماعی اقدام کرده است.

وی افزود: یکی از مهمترین این طرح‌ها همیاران سلامت روان اجتماعی است که در استان قزوین ۱۷ گروه در این زمینه فعالیت می کنند و به ارایه خدماتی از جمله ارتقای سلامت روان اجتماعی اجتماعات محلی، تقویت رویکردهای تصمیم گیری و حل مساله گروهی در قبال مسائل اولویت بندی شده از طرف مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی می پردازند.

این مسوول گفت: دیگر فعالیت سازمان بهزیستی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی پایگاه های سلامت اجتماعی است که در استان قزوین ۱۵ پایگاه در این زمینه به فعالیت می پردازند و خدماتی را در زمینه های مختلف از جمله آگاهسازی، اطلاع رسانی و آموزش به مردم محلی، گسترش روحیه مشارکت ­جویی، شناسایی مسایل و آسیب های محله، توانمندسازی اهالی و تسهیل فرآیندهای مشارکتی محلی ارایه می کنند.

وارثی با بیان اینکه همیار مادر و کودک طرح دیگری است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی انجام می شود،افزود: در این طرح، ضمن شناسایی مادران باردار با اقدامات آموزشی، حمایت های روانی-اجتماعی و تشکیل گروه­ های همیاری مادران تلاش می شود همزمان با افزایش تاب­ آوری مادران، محیط امن و مناسبی جهت طی دوران بارداری و پس از آن پرورش نوزادان تا سن سه سالگی فراهم گردد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان قزوین تمام تلاش خود را انجام می دهد تا با اجرای هر چه بهتر این طرح ها باعث کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی در سطح استان شود.

کد خبر 32128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد