نشست هم اندیشی دفتر توانمند سازی خانواده و زنان برگزار شد

نشست هم اندیشی درخصوص فرایند توانمندسازی و اقدامات دفتر توانمندسازی خانواده و زنان با حضور مدیرکل، معاون دفتر وکارشناسان دفترتوانمند سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این نشست که به همت معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در تالار همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این اداره کل برگزار شد، مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در این نشست در سخنانی ابراز داشت: با توسعه و ترویج مشاغل خانگی،  می توان زمینه ای را ایجاد کرد تا بانوان سرپرست خانوار با عشق و علاقه وارد این حوزه شوند.

فاطمه عباسی در ادامه گفت: در بررسی های میدانی و جلسات متعدد کارشناسان خبره امور اجتماعی طرح توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار موثر بوده و منتج به آموزش خود اشتغالی، بهبود وضعیت معیشت، افزایش رفاه زنان سرپرست خانواده و منجر به ایجاد زمینه و بستر مناسب استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای اشتغال پایدار و مولد و اتصال به بازارهای بزرگ در این جامعه هدف می گردد.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در این نشست هم اندیشی با اشاره به فرایند توانمندسازی و اهمیت خروج از چرخه حمایت مستمر پرونده های معیشت بگیر دفتر توانمندسازی خانواده وزنان، افزود: رعایت دستورالعمل های تخصصی با درنظرگرفتن آسیب های ناشی از کرونا در خانواده ها وهمچنین  چگونگی ورود به چرخه حمایت مستمر خانواده های پشت نوبت نیازمند منتج به تدوین شاخص های منعطف گردیده است.

مهدی خانکه در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاب می کند بیش از گذشته نسبت به هماهنگی های بین بخشی به ویژه دفتر توانمندسازی خانواده و زنان فی مابین ستاد کل و ستاد استانی و ادارات تابعه را در دستورکار قرار دهیم.

گفتنی است، دفتر توانمند سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی با هدف افزایش و ارتقای توانایی ها و مهارت های زیستی، روانی، اجتماعی و کیفیت زندگی جمعیت هدف و توانمندسازی خانواده های زن سرپرست خانوار فعالیت می کند.

کد خبر 32111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد