بهزیستی متولی اشتغال، مسکن، ورزش و آموزش مددجویان نیست

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی متولی اشتغال، مسکن، ورزش، هنر و آموزش مددجویان نیست بلکه این امور هر یک سازمان و متولی خودش را دارد.

دکتر مسعود فیروزی در مراسم آغاز به کار یک مرکز شغلی که توسط یکی از مددجویان بهزیستی ایجاد شده گفت: مددجویان بهزیستی مثل سایر شهروندان، حق اشتغال، ورزش، مسکن، شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و کسب جایگاه‌های هنری و ورزشی دارند و این وظیفه‌ی سازمان‌های مسؤول این امور است که این فرصت‌ها را برایشان تأمین کنند.

وی اضافه کرد: بهزیستی تنها نقش تسهیلگر در این موارد را دارد و به نیابت از افراد دارای معلولیت و سایر توانخواهان، در این زمینه‌ها مطالبه‌گری می‌کند.

وی با اشاره به حل و فصل مبنایی مشکلات مددجویان گفت: اگر ریشه‌های اقتصادی و اجتماعی مشکلات مددجویان حل شود، بار همه‌ی دستگاه‌ها و از جمله بهزیستی سبک خواهد شد.

وی گفت:‌ برای ارتقای سطح هویت سازمانی بهزیستی خراسان رضوی تلاش می‌کنیم و برنامه‌هایی داریم که بستر ماندگاری برای خدمات بهزیستی ایجاد نماییم.

وی در همین زمینه گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش بازوی بهزیستی در انتقال خواسته‌ها و مشکلات مددجویان و انعکاس مطالبات افراد دارای معلولیت در جامعه باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: بهزیستی، تلاش زیادی برای رفع نیازهای مددجویان انجام می‌دهد که خوب است خیرین این فعالیت‌ها را توسعه دهند و در این اقدامات خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

عفت شریعتی کوهبنانی اظهار داشت: جوانان گرانقدر ما، جوانی خود را سرمایه پیشرفت قرار داده‌اند و فرمایش مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب را محقق کرده‌اند.

شریعتی بیان کرد: این حرکت نیک را به مدیرعامل موسسه خیریه شکوه مهر و مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تبریک گفته و باید از منظر رسانه این حرکت‌های نیک نشان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: مشهد به همت این جوانان در مسیر ترقی است و نمایندگان مجلس نیز آمادگی دارند در این مسیر تسهیل‌گر باشند.

در مراسم افتتاح این واحد اشتغالی، مدیر عامل مؤسسه بوستان شکوه مهر و مدیر اتحادیه صنفی مربوطه نیز شرکت داشتند.

کد خبر 32093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد