در رسانه | مهارت‌آموزی؛ اولین مرحله ورود بانوان سرپرست خانوار به بازار کار

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان گفت: توانمندسازی و مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین اهداف و اقدامات بهزیستی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان به نقل از ایسنا سید رزاق منافی  در رابطه با توانمندسازی ۱۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان زنجان، اظهار کرد: کار و رویکرد اصلی بهزستی، پرداخت مستمری به افراد نبوده و یکی از اهداف و اقدامات اصلی آن، توانمندسازی افراد تحت پوشش است.

وی افزود: بانوان سرپرست خانوار، افراد توانمندی هستند و هر ساله از طریق برنامه‌ها و طرح‌های بهزیستی، بخشی از بانوان سرپرست خانوار برای توانمندسازی، حرفه‌ و مهارتی را می‌آموزند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال نیز ۱۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار در حال آموزش مهارت‌هایی مانند قالی‌بافی، خیاطی و گیوه‌دوزی هستند، تصریح کرد: در راستای افزایش مهارت و ایجاد شغل پایدار برای بانوان سرپرست خانوار، بانوان در کلاس‌های فنی و ‌حرفه‌ای شرکت کرده و بعد از پایان دوره نیز مدرک مهارت آموخته شده را دریافت می‌کنند، البته امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بانوان به صورت گروه‌بندی و با تعداد کم در مراکز بهزیستی تحت نظر مربیان فنی و حرفه‌ای که در این مراکز حضور دارند، آموزش می‌بینند.

منافی ادامه داد: پایگاه‌های بهزیستی لیدر بانوان سرپرست خانوار هستند و در تک‌تک مراحل توانمندسازی، همراه بانوان بوده و در مرحله مهم عرضه تولیدات به بازار فروش نیز بانوان سرپرست خانوار را همراهی می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان در رابطه با اهمیت توانمندسازی بانوان، عنوان کرد: همواره افرادی در راستای دریافت مستمری پشت نوبت هستند که هر چه افراد توانمند شده و وارد بازار کار شوند، نه تنها با ایجاد اشتغال می‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند، بلکه باعث می‌شوند افراد پشت نوبت نیز از دریافت مستمری و ... بهره‌مند شوند.

وی در رابطه با پرداخت وام خوداشتغالی به بانوان سرپرست خانوار، خاطرنشان کرد: وام‌ خوداشتغالی به عنوان سرمایه اولیه به بانوانی که تمایل به مستقل شدن دارند، بعد از اخذ مدرک مهارت یا حرفه‌ای که آموخته‌اند، پرداخت می‌شود.

کد خبر 32092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد