هم افزایی دانش و مهارت تخصصی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی با همکاری فی مابین بهزیستی و دانشگاه مشکات ولایت

دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی استان البرز با دکتر عباس محمدی رئیس دانشگاه مشکات ولایت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، در این نشست مسائلی از قبیل همکاری های فی مابین در حوزه آسیب شناسی، توانمندسازی و آموزش نیروهای متخصص مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه دکتر حیدری گفت :در راستای ایفا رسالت نظام جمهوری اسلامی، حفظ حقوق کودکان و مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان صلاحیت نگهداری از آنها را ندارند و همچنین تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی، فراهم نمودن شرایط لازم جهت آمادگی آنان در زمینه بازگشت به زندگی خانوادگی و جامعه، تحصیل و ارتقاء سطح علمی فرزندان، فراهم نمودن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل، بستر سازی مناسب در زمینه اشتغال و بازتوانی آنان از جمله فعالیت های بهزیستی برای کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی خود است.

وی افزود : نگاه و رویکرد قرآنی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان یکی از مولفه های راهگشا در آینده نظام اسلامی است و ضرورت دارد با برنامه ریزی کاربردی در زمینه ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی، با رویکرد فرهنگی و قرآنی اقدام گردد.

وی افزود: برای تحقق جامعه قرآنی باید تربیت و آموزش را از دوران کودکی آغاز کرد که بهزیستی در این بستر به تربیت قرآنی کودکان توجه بسیار زیادی دارد، چرا که علاوه بر پایه‌ریزی برای داشتن یک جامعه قرآنی، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز فراهم می‌شود زیرا که قرآن هدایت‌کننده کسانی است که در مسیر این کتاب الهی قدم می‌گذارند و آنها را از شر بسیاری از بدی‌ها در امان نگه می‌دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همکاری فی مابین اداره کل بهزیستی استان با مرکز مشکات ولایت میتواند موجب ثمرات مبارک و اثربخش در استان باشد.

دکتر محمدی رئیس دانشگاه مشکات ولایت نیز ضمن ارائه گزارش از ماموریت و رسالت این دانشگاه گفت : با رهنمود آیت الله حسینی همدانی، نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج موسسه مشکات ولایت با موضوع فعالیت های فرهنگی، مذهبی و آموزشی تاسیس شد تا در راستای سیاست ها و راهبردها و منویات مقام معظم رهبری در محورهای مختلف و کارکردهای نماز جمعه بتواند هرچه بهتر و موثرتر نسبت به ایفای نقش در استان البرز بپردازد.

وی ظرفیت های بسیار مهم و قابل توجه، برای برنامه ریزی در جهت افزایش توانمندیها و سطح تحصیلات در حوزه های قرآنی، فرهنگی و مشاوره و مددکاری اجتماعی - خانواده به صورت کاربردی را از مهمترین اقدامات این دانشگاه خاطر نشان کرد.

وی گفت :با عنایت به اینکه نماز جمعه مملو از ارزشها، مفاهیم و نمونه های رفتاری است که شایسته الگوسازی می باشد.

به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله عالی) «نماز جمعه یک قرارگاه است، قرارگاه ایمان، تقوا، قرارگاه بصیرت، قرارگاه اخلاق» لذا داشتن یک مرکز علمی از ملزومات قرارگاه است و ماندگاری و پویایی آنها منوط به پاسداری و انتقال آنها در قالب چارچوب های علمی، دانشگاهی و پژوهشی روزآمد است.

دکترعباس محمدی گفت: دانشگاهی که بتواند تمام کارکردهای نماز جمعه را پوشش دهد و به تربیت و آموزش جوانان ارزشی و علاقه مند اهتمام ورزیده تا با افزایش مهارتهای همه جانبه آنها برای تشکیل خانواده با ارزشهای ایرانی- اسلامی، حضور فعال و موثر در اجتماع و گروههای مختلف اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، افزایش مهارتهای کسب و کار و کارآفرینی با اصول و معیارهای اسلامی و مشارکت هرچه بیشتر در حوزه های سیاسی با آگاهی و بصیرت بالا آماده سازد.

لذا در راستای توانمند سازی، تربیت و تقویت بنیان های خانواده، همچنین خدمت رسانی و مشاوره به اقشار مختلف جامعه در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و خانوادگی بالاخص در قشر جوانانی که در شرف تشکیل خانواده و یا دارای خانواده ای نوپا هستند، لذا رشته مددکاری اجتماعی - خانواده در راستای خوشه شغلی - حوزه شغلی مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت با راهبرد فرهنگی و قرآنی قصد دارد در ارائه خدمات به گروههای مخاطب الگوی جدیدی بر مبنای سبگ زندگی ایرانی-اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کند.

در پایان این دیدار همکاری های فی مابین اداره کل بهزیستی و دانشگاه مشکات ولایت در راستای افزایش دانش تخصصی پرسنل بهزیستی به کمک پتانسیل علمی دانشگاه مشکات ولایت و تلاش و هم افزایی هر دوبخش جهت کاهش آسیبهای اجتماعی مورد تاکید دکتر حیدری قرار گرفت.

کد خبر 32077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد