دانیال تحت مراقبت قرار دارد اما کودک‌آزاران متواری‌اند

دانیال، کودک ۹ ساله‌ای که گفته می‌شود توسط پدر و نامادری‌اش در مدت‌های طولانی مورد ضرب و جرح و تنبیهات بدنی شدید قرار داشته، روز دوم اسفند با کمک خانواده‌ی مادری و پلیس، از روستایی در بخش ششتمد سبزوار به بیمارستانی در این شهر منتقل گردید و در حال حاضر تحت مراقبت پزشکی قرار دارد.

به گفته‌ی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، اورژانس اجتماعی سبزوار، به محض اطلاع از این کودک‌آزاری غیر انسانی، بلافاصله اقدامات روانی اجتماعی خود را آغاز نمود و با اعزام یک تیم سیار به بیمارستان، تحقیقات خود را آغاز کرد.

وی افزود: این کودک از نواحی مختلف بدن، دچار جراحت می‌باشد و بنا بر مشاهدات مددکار و مسؤول اورژانس اجتماعی سبزوار که کودک را در بیمارستان ملاقات کردند، تنها یک چشم کودک از این جراحات و آثار ضرب و جرح در امان مانده و بقیه‌ی اعضای بدنش دارای آثار آزار و تنبیهات بدنی است.

شهره شاهرودی تصریح کرد: متأسفانه در طول سال‌هایی که خانواده ادعا می‌کند کودک تحت آزار و شکنجه‌ی پدر و نامادری‌اش بوده، هیچ گزارشی از سوی خانواده، اطرفیان، آشنایان و سایر مطلعین در مورد این کودک به آورژانس اجتماعی داده نشده و اولین اطلاع اورژانس اجتماعی سبزوار از وضعیت این کودک، توسط کادر همان بیمارستانی صورت گرفته که دانیال روز گذشته در آن بستری شده است که همینجا از این عزیزان تشکر می‌کنیم که با اورژانس اجتماعی همکاری می‌کنند.

وی یادآور شد: مصاحبه‌ی همکاران اورژانس اجتماعی سبزوار با کودک و خاله‌اش گویای این است که دانیال دست کم در ۹ ماه گذشته تحت آزارهای متعدد جسمی و روحی بوده و وضعیت ظاهری بدن وی نشان می‌دهد که به دفعات مورد ضرب و شتم قرار گرفته و نواحی مختلف بدنش توسط اشیاء داغ سوزانده شده و حتی پاهای کودک، به نحو بسیار ناراحت‌کننده‌ای، صدمات جدی دیده است.

وی اضافه کرد: ابعاد این کودک‌آزاری بسیار غیر انسانی بوده و آن طور که خاله‌ی کودک ادعا کرده، این آزارها و ضرب و شتم‌ها توسط پدر و نامادری‌اش به او وارد شده است.

شاهرودی تأکید کرد: تحقیقات دستگاه قضایی، تازه آغاز شده و هنوز هیچ گزارشی مبنی بر صحت یا عدم صحت اظهارات خاله‌ یا مادر کودک از سوی مقامات قضایی شهرستان اعلام نگردیده است بنا بر این آنچه به نقل از خاله‌ی کودک آمده تنها حاصل گفتگوی حضوری اورژانس اجتماعی با وی در بیمارستان بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: اطلاعات اولیه حاکی است که پدر و نامادری کودک، در حال حاضر متواری هستند و پلیس و دستگاه قضایی در جستجوی آنها می‌باشد.

مسؤول ارشد اورژانس اجتماعی خراسان رضوی تأکید کرد: متأسفانه خبری که روز گذشته در برخی رسانه‌ها به نقل از سرپرست بهزیستی سبزوار نقل شده چندان دقیق نیست و بخشی از موضوع، به خاطر اینکه هنوز ساعات اولیه‌ی ماجرا بوده به صورت نادرست و شاید ناقص مطرح شده است.

وی خاطر نشان کرد: داستان دانیال هنوز در پرده‌ای از ابهام قرار دارد ولی آن طور که از اطرافیان شنیده می‌شود پدر و مادر اصلی دانیال حدود ۵ سال پیش از یکدیگر جدا شده‌اند و پدر کودک، پس از طلاق از مادر دانیال، با زن دیگری ازدواج کرده است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: دادگاه در آن زمان، حضانت کودک را به مادر واگذار کرده و دانیال تا ۹ ماه پیش، در نزد مادرش بوده و پدرش حتی یک بار هم به دیدن او نیامده است.

وی افزود: در این زمان، یکی از بستگان خانواده‌ی پدری دانیال، بچه را به خانه‌ی پدر منتقل می‌کند و بنا به گفته‌ی خاله‌ی کودک، دانیال از همان موقع تحت آزارهای جسمی و روحی پدر و نامادری‌اش که گفته می‌شود هر دوی آنها اعتیاد به مواد مخدر دارند قرار داشته است.

مادر دانیال با نگرانی از اینکه وضعیت فرزندش خوب نیست از ماه‌های بعد از برده شدن دانیال، به دادگاه شکایت می‌برد تا حضانت پسرش را از پدر سلب کند و او را به خانواده‌ی مادری بازگرداند که این پرونده همچنان جریان داشته و مادر دنبال کار حضانت بوده است.

شاهرودی یادآور شد: ظاهر در یکی دو ماه گذشته، دانیال از دسترس خارج شده و پدر و نامادری‌اش او را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند که از دسترس اطرافیان دور باشد و یا سعی کرده‌اند آزارها و جراحات او را پنهان کنند.

وی افزود: بالاخره با همکاری و جستجوی برخی نزدیکان خانوادگی و خود مادر، دانیال روز گذشته در یکی از روستاهای بخش ششتمد سبزوار ردزنی می‌شود و با تلاش پلیس و خانواده، به بیمارستانی در این شهر منتقل می‌گردد تا مورد مداوا و درمان قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانیال اکنون در حال درمان جراحات است و پزشکان از او مراقبت می‌کنند اما کودک‌آزاران سبزواری متواری بوده و تحت تعقیب قضایی هستند.

وی گفت: در اینگونه موارد اورژانس اجتماعی به محض اطلاع از وضعیت کودک، وارد عمل می‌شوند و اقدامات مددکاری، روان‌شناسی و اجتماعی لازم را انجام می‌دهند و همزمان مداخلات قضایی متناسب با نوع و سطح کودک‌آزاری توسط دستگاه قضایی یا دادستان، معمول می‌گردد.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: آزار کودکان، جرم است و تمام افراد و اشخاصی که از این جرم مطلع می‌شوند باید دستگاه‌قضایی، پلیس و اورژانس اجتماعی را در جریان بگذارند تا به نحو مقتضی و مطابق قانون، از حقوق کودکان مظلوم و بی‌گناه دفاع و حمایت به عمل آید.

کد خبر 32072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد