مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی عنوان کرد: 
واگذاری بیش از 4 هزار پرونده به بخش غیر دولتی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از واگذاری بیش از 4 هزار پرونده به بخش غیر دولتی در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون 4 هزار و 238 پرونده به بخش غیر دولتی واگذار شده است که حدود 4 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار جهت واگذاری این پرونده ها به بخش غیر دولتی  پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی بااشاره به وضعیت معافیت نظامی خانواده دارای معلولیت مورد بررسی قرار گرفته است، بیان کرد: با توجه به لزوم حمایت از خانواده افراد دارای معلولیت، کلیه مشمولین نظام وظیفه که دارای فرد دارای معلولیت با شدت شدید و خیلی شدید می باشند مطابق بخشنامه های ارسالی از بهزیستی کشور، با هماهنگی بهزیستی و معاونت محترم وظیفه عمومی ناجا و تشکیل شورای پزشکی معافیت بر اساس دستورالعمل های مربوطه  از خدمت سربازی معاف می گردند.
وی بابیان اینکه تاکنون 16پرونده درخصوص وضعیت معافیت نظامی خانواده دارای معلولیت مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در 9 ماه نخست امسال حدود16پرونده درخصوص وضعیت معافیت نظامی خانواده دارای معلولیت مورد بررسی قرار گرفته است و  10 پرونده های به حوزه وظیفه عمومی ارجاع شده است.
قربانی به بحث توانبخشی مبتنی بر جامعه اشاره کرد و گفت: توانبخشی مبتنی بر جامعه راهبردی است در درون برنامه توسعه جامعه در جهت توانبخشی، برابر سازی فرصت ها و الحاق اجتماعی افراد دارای معلولیت، که از طریق تلاش های مشترک آن ها، خانواده های شان، سازمان های شان، جامعه و سایر مؤسسات خدمات رسانی دولتی، غیر دولتی، آموزشی، شغلی، اجتماعی و ... اجرا می شود و خدماتی را در زمینه های سلامت، آموزش، تأمین معاش، امور اجتماعی و توانمند سازی ارائه می نماید.
این مسوول بابیان اینکه هدف    CBRتوسعه فراگیر مبتنی بر جامعه است، تصریح کرد: هدف    CBRتوسعه فراگیر مبتنی بر جامعه است تا اطمینان حاصل شود افراد دارای معلولیت و اعضای خانواده شان، به ویژه آنانی که در مناطق روستایی، جوامع دور افتاده یا حاشیه شهری زندگی می کنند، اغلب از برنامه های توسعه بهره مند شده در فرآیند های توسعه و سیاست گذاری شرکت می نمایند.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالیبااشاره به اینکه این برنامه توسط تسهیلگران در مناطق روستایی اجرا می شود، می افزود: چهارچوب این برنامه دارای ماتریسی با 5 مؤلفه کلیدی سلامت، آموزش، تأمین معاش، نیاز های اجتماعی و توانمند سازی می باشد که هرکدام به 5 جزء تقسیم می شوند. در حال حاضر این برنامه در چهار مؤسسه غیر دولتی استان اجرا می گردد. و تعداد 55 تسهیلگر میانی مشغول به فعالیت می باشند.
قربانی خاطرنشان کرد: در طی 9 ماه نخست سال جاری برای 10 هزار و 298 افراد دارای معلولیت شناسایی و بالغ بر 10 میلیارد و 587 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی در پایان افزود: تاکنون 4 هزار و 238 پرونده به بخش غیر دولتی واگذار شده است که حدود 4 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار جهت واگذاری این پرونده ها به بخش غیر دولتی  پرداخت شده است

کد خبر 32062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد