در رسانه| ارائه بیش از ۱۳۳ هزار خدمات به واسطه اورژانس اجتماعی در همدان

دیناری با بیان اینکه کمک از اورژانس اجتماعی در شیوع کرونا افزایش گرفت، گفت: امسال ۱۳۳ هزار و ۴۶۰ خدمت در اورژانس اجتماعی ارائه شده است.

مهدی دیناری با بیان اینکه کمک از اورژانس اجتماعی در ایام ابتدایی شیوع کرونا به یکباره افزایش یافت اما تب آن به یکباره پایین آمد به خبرنگار شبستان گفت: در پایان ۹ ماهه امسال ۱۳۳ هزار و ۴۶۰ خدمت در اورژانس اجتماعی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در بسیاری از موارد می‌توانیم از وقوع خودکشی پیشگیری کنیم چراکه علائم خودکشی در فرد مشخص است، اعلام کرد: مسئله خودکشی فقط برای بهزیستی نیست و دانشگاه علوم پزشکی هم در این مسئله دخیل است بنابراین ما با همکاری دانشگاه به دنبال تهیه اطلس خودکشی هستیم.

وی ادامه داد: اقدام به خودکشی از قبل قابل پیش‌بینی و شناسایی است و در این زمینه اورژانس اجتماعی بهزیستی بسیار تأثیرگذار است بنابراین با اقداماتی می‌توانیم آمار خودکشی را کم کنیم چراکه وقتی کسی تصمیم به خودکشی می‌گیرد از قبل علائمی دارد.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن رتبه همدان در خودکشی مورد تایید نیست افزود: در زمینه حل معضل خودکشی بهزیستی فقط می‌تواند آگاه‌سازی کند زیرا کسی که تصمیم به خودکشی می‌کند از قبل افکار مرگ را در خود تقویت کرده است که باید این افکار را شستشو داده و امید به زندگی به فرد برگردد.

وی در خصوص کودکان کار تصریح کرد: ۶۷ کودک کار در سطح استان وجود دارد که غالبا پسر بوده و بیشتر آنها نیز در شهر همدان هستند، همچنین اکثریت آنها دارای خانواده بوده و شب به خانه خود می‌روند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در خیلی از مراکز ما نگهداری مددجوها به صورت استاندارد انجام می‌شود گفت: هر اتفاقی که برای مددجو می‌افتد اکیپ‌های ما مراجعه کرده و اتفاقات را رصد می‌کنند.

وی در خصوص ابتلای افراد زیرپوشش بهزیستی به کرونا خاطرنشان کرد: با وجود اینکه یکسال از شیوع کرونا می‌گذرد، خوشبختانه نسبت به خیلی از کشورهای دنیا میزان درگیری افراد زیرپوشش ما کمتر از سایر مردم بود و حتی فوتی‌ها هم کمتر بود زیرا دستورالعمل‌ها را دقیق رعایت کردند.

دیناری یکی از مشکلات اساسی بهزیستی را افزایش افراد مجهول‌الهویه در مراکز بهزیستی دانست و یادآور شد: آمار افرادی که هویت دقیقی ندارند، روز به روز در حال افزایش است و اکنون بیش از ۴۰۰ نفر هویت مشخصی ندارند.

 وی در رابطه با وضعیت مراکز بهزیستی استان بیان کرد: مراکز شبانه‌روزی و روزانه ما در استان دستورالعمل جامعی دارند که توسط سازمان بهزیستی تدوین شده و موظف هستیم دستورالعمل‌ها را مشخص و اجرا کنیم اما قبول دارم ممکن است مشکلاتی از نظر فضای قرنطینه وجود داشته باشد به طوریکه در سال ۹۹ هیچ مورد فوتی نداشتیم که به علت سهل انگاری مراکز و عوامل آن باشد.

وی با بیان اینکه یک سوم افراد در مراکز شبانه‌روزی ما مجهول‌الهویه هستند خاطرنشان کرد: همچنین افرادی با جرائم کیفری در مراکز ما پذیرش می‌شوند که جای آنها در زندان است اما در مراکز ما هستند.

کد خبر 32052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد