واگذاری بیش از پنجاه و یک هزار پرونده به مراکز مثبت زندگی بهزیستی مازندران

دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران از واگذاری بیش از پنجاه و یک هزار پرونده مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی به 117 مرکز مثبت زندگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  بهزیستی استان مازندران، دکتر گوهردهی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی خط مقدم خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی است، گفت: گروه‌های هدف بهزیستی دارای مشکلات جسمی و حرکتی و شرایط خاصی هستند که مراکز مثبت زندگی نیز با هدف تسهیل دسترسی به خدمات برای این افراد راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی محله محور است، افزود: با راه اندازی این مراکز، 22 خدمت سطح اول بهزیستی در شهرها و روستاها به شکل منطقه‌بندی شده و در کوتاه‌ ترین زمان و نزدیک ‌ترین مکان به محل زندگی مددجویان و افراد دارای معلولیت ارائه می شود

مدیرکل بهزیستی مازندران از افتتاح همزمان مراکز مثبت زندگی در سراسر کشور و با حضور رئیس جمهور در ابتدای اسفند ماه سال جاری خبرداد و گفت: در استان مازندران 117 مرکز مثبت زندگی جهت فعالیت و ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش بهزیستی راه اندازی می شوند و صدویک هزارو 469  مددجو از خدمات این مراکز بهره مند می گردند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به واگذاری حداکثر چهارصدوپنجاه پرونده به هر مرکز، عنوان کرد: تعیین محل تاسیس مراکز براساس توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویان‌ مستمری بگیر بهزیستی استان است که بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک‌ مرکز قرار می گیرند که این مراکز بر محور مددکاران اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود که براساس آن کارشناسان و مددکاران باید سالانه دوبار به منازل مددجویان مراجعه و وضعیت آن ها را بررسی نمایند و رضایت مندی مردم و سهولت در دسترسی به خدمات از اهداف راه اندازی این مراکز می باشد.

دکتر گوهردهی در ادامه عنوان کرد: بیشترین تعداد مراکز مثبت زندگی مجوز داده شده استان ، در شهرستان بابل به تعداد 15 مرکز بوده است و از تعداد 117 مرکز 16 مرکز در مناطق روستایی تاسیس گردیده است .

وی با بیان اینکه در تمامی 22 شهرستان بر اساس تعداد پرونده ها برای مراکز مثبت زندگی مجوز صادر شده است افزود:  تاکنون هجده هزارو 412  بازدید از منزل مددجویان توسط مددکاران مراکز مثبت زندگی در سطح استان انجام گرفته است .

مدیر کل بهزیستی مازندران تردد آسان و سهولت دسترسی را از مهمترین مزایای این مراکز برشمرد و گفت : طراحی و اجرای الگوی ارائه متمرکز خدمات سازمان بهزیستی بر بستر IT که تسهیل دسترسی گروههای هدف و عموم مردم به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری و در نهایت توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایتمندی را موجب شود با تاسیس این مراکز در دستورکار قرار دارد .

دکتر گوهردهی تصریح کرد: با راه اندازی هر مرکز حداقل 5  فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود و با آغاز به کار این مراکز حدود ۶۰۰ نیروی متخصص در حوزه‌ رشته های مددکاری ، روانشناسی، علوم تربیتی و جامعه شناسی و..... بعنوان صاحبان امتیاز و مسئولان فنی ومددکاران و کارشناس مشغول به فعالیت خواهند شد

وی خاطر نشان کرد: مراکز مثبت زندگی، شناسنامه اجتماعی خدمات بهزیستی بر اساس نگاه خانواده‌ محوری است و در حوزه افراد دارای معلولیت که تا کنون بر فرد معلول تمرکز داشت، نیازمندی‌های کل خانواده لحاظ می‌شود .

مدیر کل بهزیستی در خصوص جلب مشارکت‌ها ی مردمی توسط این مراکز یادآور شد: این مراکز می‌توانند با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی جلب مشارکت خیران را داشته باشند و در راستای دستورالعمل‌ها این مبالغ را برای مددجویان همان مرکز هزینه کنند.

کد خبر 32040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد