قرچک| نود برنامه محله محور علیرغم همه گیری کرونا با رعایت شیوه نامه بهداشتی برگزار شد

نشست علمی و خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک با محوریت اقدامات فرهنگ سازانه  محله محور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پیک جوان استان، اردشیر بهرامی در این نشست علمی و خبری به تعریف مفاهیم فرهنگ سازانه و محله محور و نقش موثر این رویکردها در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی محلات حاشیه نشین و مناطق روستایی پرداخت و تاکید داشت: تلاش تیم های تخصصی و مراکز تحت نظارت بهزیستی قرچک این بوده که با استفاده از رویکردهای علمی منعطف و مبتنی بر ظرفیت های اجتماعی مردم محلی به اجرای برنامه های آموزشی، حمایتی و مداخله ای در این مناطق همت گماشت.

وی در ادامه افزود: در مرحله اول تلاش کردیم یک ارزیابی علمی و کارشناسی مسائل و آسیب های اجتماعی محلات حاشیه نشین و روستاها را توسط تسهیلگران و مراکز تحت نظارت شناسایی کنیم و یک اولویت بندی صورت گیرد.

بهرامی از انتخاب محله پوئینک به عنوان یکی از محلات آسیب پذیر شهری هم گفت و بیان داشت: با وجود شرایط کرونا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پوئینک بیست برنامه منظم برگزار شد که در این برنامه ها با حضور مددکاران اجتماعی، روانشناسان مراکز و کارشناسان اورژانس اجتماعی با موضوعات نشاط اجتماعی، بازی درمانی، نقاشی، خلاقیت، مهارت های زندگی، حرفه آموزی و اشتغال‌زایی و مشاوره و روانشناختی برای خانواده ها اجرا شد.  

این مسئول افزود: در این برنامه ها بیش از پانصد کودک و دویست مادر این کودکان از برنامه های اجرا شده بهره مند شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک با اشاره به هماهنگی برای ایجاد برنامه حرفه آموزی برای پنجاه تن از زنان سرپرست خانوار این محله خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه های آموزشی، توانمندسازی روانی، اجتماعی و اقتصادی بوده و در کنار آن خدمات تخصصی روانشناختی و مددکاری نیز ارائه‌ شده و می شود.  

وی در خصوص برنامه های اجرا شده در روستاها نیز گفت: در مناطق روستایی بیش از هفتاد برنامه متنوع توسط مجتمع خدمات بهزیستی طلوع سبز اجرا شده که چهارهزار و هشتصد نفر از ساکنان روستاها از برنامه های نشاط اجتماعی، آموزش های مرتبط با کاهش آسیب اعتیاد و خشونت های خانگی استفاده کردند.

وی افزود: در کنار برنامه های آموزشی و مشاوره ای و مددکاری در روستاها خانواده ها نیز از حمایت های اقتصادی و دریافت بسته های معیتشی، کمک هزینه درمانی بهره مند شده اند.

این مسئول درباره مباحث اشتغال آفرینی تصریح کرد: تعدادی از افرادی که در دوره ها و برنامه ها شرکت داشتند به شهرک صنعتی بابت اشتغال و بانک های عامل به منظور دریافت تسهیلات اشتغال زایی معرفی شدند.
 
وی آموزش های ارائه شده را خانواده محور قلمداد کرد و اذعان داشت: در این برنامه ها تلاش شده افراد با خانواده های آسیب دیده مورد شناسایی قرار گیرند و از طریق حوزه های تخصصی همچون اورژانس اجتماعی و معاونت پیشگیری و معاونت اجتماعی و توانبخشی مورد حمایت قرار گیرند.

بهرامی در پایان این نشست علمی و خبری و پس از پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران با بیان اینکه تمام برنامه های اجرا شده رایگان بوده  و با حمایت های خیرین اجرا شده افزود: از تمام معاونت های تخصصی و کارشناسان و مددکاران بهزیستی و مراکز تحت نظارت از جمله سایه همراز فرزانگان، طلوع سبز، مشاوره و خدمات روانشناختی سیفا، سلامت روان محلی بینش نو و تیم اورژانس اجتماعی به پاس تلاش های بی شائبه قدردانی می کنم.

کد خبر 32032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد