ملارد| برگزاری نشست علمی و خبری با محوریت برنامه های درمان معتادین

نشست علمی و خبری با حضور رئیس اداره بهزیستی، میثم اکبری مسئول حراست و معاونین حوزه های تخصصی در شهرستان ملارد با محوریت فعالیت گروه‌های جهادی و برنامه های درمان معتادین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در ابتدای این جلسه داود خادم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران در ارائه سریع، دقیق و شفاف خبرها گفت: اساساً بیشتر وظایف سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از آسیب بوده و در واقع بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در جامعه هست.  

وی افزود: در همین راستا در مرکز اخوان نیز اقدامات بسیاری صورت پذیرفته است که میتوان به حضور تیم مددکار و کارشناسان مستقر در این مرکز درمانی اشاره کرد.  

خادم با بیان اینکه در حال حاضر مرکز اخوان ظرفیت نگهداری بیش از  یکهزار و هشتصد بیمار را دارد گفت: حدود چهل درصد از ظرفیت موجود مرکز اخوان به بیماران شهرستان های ملارد، قدس و شهریار اختصاص دارد.  

رئیس اداره بهزیستی در ادامه با تاکید بر اهمیت همکاری سایر ارگان‌ها در انجام امور مربوط به مرکز اخوان گفت: یکی از مهمترین مسائل در حال حاضر آموزش و حرفه آموزی این افراد طی مدت استقرار در مرکز و درمان است تا پس از آن با افزایش آگاهی و یادگیری یک دانش فنی بتوانند به جامعه بازگشته و مشغول به کار شوند که همین امر موجب بازتوانی و عدم بازگشتشان به اعتیاد و آسیب دوباره می شود که این مسئله مهم می تواند با همکاری سازمان فنی و حرفه ای صورت پذیرد.  

خادم ضمن توضیح در خصوص تلاش مددکاران مرکز در جهت شناسایی خانواده این افراد نیز گفت: مددکاران با انجام خدمات مددکاری ضمن مداخله و پیگیری های متداوم با شناسایی اعضای خانواده و تشریح شرایط بیمار می توانند نقش بسیار موثری در بازگشت این افراد به آغوش خانواده داشته باشند که در نتیجه این حمایت از سوی خانواده امکان بازگشت بیماران بسیار کاهش می یابد که این مسئله توسط تیم مددکار مرکز درمان و اعتیاد اخوان در حال انجام است.  

رئیس اداره بهزیستی ملارد تصریح کرد: در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به جامعه هدف در آینده نزدیک نه مرکز مثبت زندگی در شهرستان شروع به فعالیت می نمایند که تشکیل و راه اندازی این مراکز نقطه عطفی در چهار دهه فعالیت و ارائه خدمات صادقانه سازمان بهزیستی است.  

گفتنی است، در این نشست علمی و خبری، اصحاب رسانه و خبرنگاران، سوالات خود را مطرح کرده و خادم توضیحاتی را در خصوص گروه های جهادی، درمان معتادین، روند فرزندخواندگی و آمار مربوط به آن، طرح‌های اجرا شده توسط حوزه پیشگیری به خصوص طرح‌های شنوایی سنجی و بینایی سنجی، اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در مراکز توانبخشی و اقامتی میان مدت، کارگاه های آموزشی مهارت‌های زندگی و... و. را ارائه کرد.

کد خبر 32031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد