خانه بهزیست در محله باغ آذری گشایش یافت

در مرکز مخبر بهزیستی شهرستان ری واقع در محله باغ آذری تهران، ساختمانی با محوریت برنامه های فرهنگی و علمی در راستای محرومیت زدایی گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در آئین گشایش خانه بهزیست محله باغ آذری، علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشت که معاون اجتماعی بهزیستی کشور،  معاونین توانبخشی و اجتماعی بهزیستی استان تهران، مدیر شهرستان ری و شهردار ناحیه یک منطقه ۱۶ وی را همراهی می کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آئین گشایش خانه بهزیست محله باغ آذری اظهار داشت: برای نجات جامعه و جلوگیری از آسیب های احتمالی باید اقدامات پیشگیرانه درست انجام شوند.

علی آقا محمدی با بیان اینکه باید خانه بهزیست را ‌با فرهنگی متفاوت و صحیح اداره کنیم، خاطرنشان کرد: باید بکارگیری افراد در خود محله با خودکفایی انجام گیرد، مثلا اگر حتی تیم پزشکی خوبی ندارند از خود بچه هایشان نامزد  و حمایت کنیم که درس پزشکی، پیراپزشکی و موارد مشابه بخوانند و ادامه دهند.

وی با توجه دادن به موضوع هدف گذاری، افزود: بحث های مربوط به سبک زندگی کارهای اجتماعی بزرگ میخواهد که باید با ارائه آموزش های بهنگام و ادامه دار، بازیافت و بازسازی را به عنوان نمونه آموزش دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید دقت کنیم تا دو دستگی به وجود نیاوریم، معیوب و غیر معیوب نکنیم چرا که غیر از  چهارده معصوم، غیر معیوب نداریم، اگر کسی گمان می برد بی عیب است عیب خود را پوشانده است.

وی با اطهار امیدواری از اینکه در سال آینده، تفاوت در این محله آشکار می شود، اظهار داشت: امیدوارم سال آینده محله ای  بسیار متفاوت با سرمایه های متفاوت داشته باشیم که در محوریت خانواده و محله، مشکلات حل می شوند.

آقا محمدی در تشریح فعالیت های شرکت های دانش بنیان در خانه بهزیست اذعان داشت:  راه اندازی استارتاپ های دانش آموزی و فعالیت در این حوزه از وظایف این شرکت ها است که نباید با دید ترحمی به قضیه ورود کنند و نگاه ها باید علمی باشند.

وی در پایان محله باغ آذری را آزمایشگاه بزرگ مردمی توصیف کرد و بیان داشت: این آزمایشگاه بزرگ انسانی مکانی برای تحول است که زیست به از آن حاصل می شود و باید تلاش کنیم تا استاندارد زندگی را در کشور تغییر دهیم که راه آن نشان دادن الگوهایی اینچنینی است.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور نیز در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح خانه بهزیست در مرکز مخبر محله باغ آذری بهزیستی شهرستان ری، گفت: به دنبال فعالیت هایی که در محلات مختلف تهران چندین ماه با رویکرد مشارکت مردم و اجتماع محور صورت گرفته، قدم های مثبتی در راه توانمندسازی مردم برداشته‌ شده است.

حبیب الله مسعودی فرید در ادامه افزود: بهزیستی، کمیته امداد، موسسه احسان، شهرداری، هلال احمر و دیگر ارگان ها با هم جمع شدند تا کاری اثربخش انجام دهند که هر دستگاهی در هر محله شرح وظایفی برای خود دارد.

فرید با بیان وظایف بهزیستی گفت: بهزیستی برای کودکان کار و خیابان، زنان بی سرپرست و اعتیاد، توانبخشی هماهنگ کننده است.

وی در پایان افزود: در خانه بهزیست علاوه بر نگاه مداخله‌ای و غربالگری نگاه پیش بینانه نیز جاری است و برای اقدامات پیشگیرانه و سبک زندگی نگاهی تازه به عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی داریم تا عملیاتی  شود.

کد خبر 32016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد