هفتمین نشست کمیته تخصصی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان

صبح روز دوم اسفند ماه هفتمین نشست کمیته تخصصی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با حضور دکتر حسین نحوی نژاد ؛ مدیرکل بهزیستی گیلان و دبیر این ستاد ، اعضای کمیته تخصصی ، نمایندگان تشکلهای معلولین و همچنین نمایندگان ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان بمنظور بررسی اقدامات بعمل آمده در راستای تحقق مصوبات جلسات گذشته و بررسی موارد جدید در سالن اجتماعات خزائلی بهزیستی گیلان برگزار شد.

در این نشست مهندس حسینی ، مسئول دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان ضمن تقدیر از اقدام سازمان صدا و سیمای مرکز گیلان به منظور فراهم آوردن امکان حضور رابط ناشنوایان در خبر ساعت ۲۰ شبکه باران ، به مرور مصوبات جلسه قبل ستاد مناسب سازی استان پرداخت و در ادامه موضوع رعایت ضوابط و نکات مناسب سازی ویژه معلولین در مدارس استان توسط ایشان مطرح گردید و در همین راستا مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد مناسب سازی کشور به میزبانی وزارت آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نماینده  اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان نیز از توجه ویژه این سازمان به مبحث مناسب سازی معلولین در کلیه مراحل طراحی ، اجرا و نظارت بر پروژه های احداث مدارس و سایر پروژه ها خبر داد.

در ادامه صوفی و ممتازی نمایندگان کانونهای ناشنوایان و نابینایان استان نیز نسبت به طرح موارد خود اقدام نمودند.
در این جلسه همچنین جوادی ، نماینده سازمان بازرسی استان نیز به اهمیت بسیار زیاد موضوع مناسب سازی ویژه معلولین ، جانبازان و سالمندان تاکید نمودند و خواستار توجه بیشتر تمامی دستگاه های اجرایی در این خصوص شدند.
در پایان دکتر حسین نحوی نژاد ؛مدیرکل بهزیستی استان ضمن خیر مقدم به تمامی مدعوین ، از سازمان صدا و سیمای مرکز گیلان بمنظور همکاری خوب این سازمان بمنظور حضور رابط ناشنوایان در خبر ساعت ۲۰ شبکه باران تشکر و قدردانی نمودند.
ایشان خواستار عزم جدی تر شهرداریها در اجرای قوانین ابلاغی موضوع مناسب سازی شدند و همچنین ضمن تاکید بر نقش پر رنگ و تاثیر گذار سازمان صدا و سیما در عرصه فرهنگی در جامعه ، خواستار توجه و همکاری بیشتر این سازمان با ستاد مناسب سازی شدند.
ایشان همچنین به نقش پر رنگ و تاثیر گذار تشکلهای معلولین در پیگیری مبحث مناسب سازی از طریق مجاری قانونی اشاره نمودند و خواستار پیگیری بیشتر مصوبات از طریق دبیرخانه ستاد مناسب سازی و با کمک کلیه اعضای این ستاد شدند.

کد خبر 32012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد