دررسانه| آمار بالای ازدواج فامیلی در کبودراهنگ و احتمال افزایش معلولیت‌زایی

ایسنا/همدان رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ درباره آمار بالای ازدواج فامیلی در شهرستان کبودراهنگ و احتمال افزایش معلولیت زایی، گفت: غربالگری های ژنتیک شامل سه مرحله، پیش از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری است که دو مرحله اول مهمتر بوده و درصد تولد نوزادان سالم و معلول مشخص خواهد شد.

رضا جعفری‌نیکو چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه در جلسه شورای مشارکت های مردمی جامعه هدف بهزیستی شهرستان کبودراهنگ، از تخصیص مبلغ ۴۰ میلیون تومان به آزمایشات ژنتیک مددجویان شهرستان کبودراهنگ خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری مبلغ ۴۰ میلیون تومان به امر آزمایشات ژنتیک خانواده های مددجویان برای پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی تخصیص یافته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ غربالگری را نقش مهمی در سلامت جامعه دانست که خانواده ها کاملاً آگاهانه در این غربالگری ها شرکت می کنند و از حمایت سازمان هم برای انجام مشاوره ها و آزمایشات ژنتیک برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری مبلغ ۴۰ میلیون تومان به امر آزمایشات ژنتیک خانواده های مددجویان برای پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی تخصیص یافته است، اظهار کرد: اجرای آزمایش ژنتیک برای  پیشگیری از معلولیت ها و شناسایی بیماری هایی که منجر به معلولیت است، انجام می شود.

جعفری‌نیکو با تأکید بر اینکه تولد نوزادان معلول، علاوه بر بار اقتصادی بر خانواده و جامعه، منجر به فشارهای عاطفی بر خانواده می شود، گفت: خانواده هایی هستند که به علت تولد نوزاد معلول، عدم تمایل به فرزندآوری به علت ترس از معلولیت دارند که انجام مشاوره ها و آزمایشات ژنتیک روشی در سالم سازی جامعه و امید به داشتن فرزندان سالم و با نشاط است.

وی با اشاره به اقدامات مهم بهزیستی برای آگاه سازی جامعه گفت: غربالگری نقش مهمی در سلامت جامعه دارد و هیچ گونه اجباری در کار نیست، خانواده ها کاملاً آگاهانه در این غربالگری ها شرکت می کنند و از حمایت سازمان هم برای انجام مشاوره ها و آزمایشات ژنتیک برخوردار می شوند و این مسئله منجر به ترغیب بیشتر خانواده ها برای انجام غربالگری و پیشگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت شده است.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ نیز گفت: کمک های دولت نیازهای صدردصدی جامعه هدف بهزیستی را تأمین نمی کند و نیازمند کمک خیرین است که بتواند مشکلات این عزیزان را تاحدودی مرتفع کند.

حجت الله مهدوی مطرح کرد: یکی از مهمترین کارهای اداره بهزیستی را توانمندسازی افراد تحت پوشش و پرورش روحیات انسانی و معنوی یک فرد آسیب دیده دانست که موجب پیشرفت جامعه و کشور می شوند ...

فرماندار شهرستان کبودراهنگ خاطرنشان کرد: برای جمع آوری کمک خیرین در سطح شهرستان اطلاع رسانی مناسب انجام گیرد تا خیرین عزیز بیش از این به افراد تحت پوشش بهزیستی کمک هایی را انجام دهند.

کد خبر 32006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد