در رسانه | 16 هزار معلول بیمه سلامت دارند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 16 هزار نفر از افراد مورد حمایت بهزیستی دارای دفترچه درمانی بیمه سلامت هستند، گفت: مددجویان در صورتی می‌توانند دفترچه سازمان بهزیستی را دریافت کنند که هیچ دفترچه فعالی نداشته باشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از خبرگزاری فارس محمد محمدی قیداری اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ منعقده بین سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت که در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت منعقد شد، وزارت بهداشت مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت مورد حمایت سازمان بهزیستی را به‌گونه‌ای تأمین کند که علاوه بر ارائه خدمات درمانی، خدمات توانبخشی جسمی و روانی نیز ارائه دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از بهره‌مندی بیش از 7 هزار و 500 نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت بهزیستی از هشت خدمت توانبخشی ستاره‌دار خبر داد و گفت: معلولانی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می‌توانند از هشت خدمت ستاره‌دار کاردرمانی، توانبخشی، آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک، ارزیابی و کنترل دوره‌ای و درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت نبود، برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 16 هزار نفر از افراد مورد حمایت بهزیستی دارای دفترچه درمانی بیمه سلامت هستند، افزود: مددجویان در صورتی می‌توانند دفترچه سازمان بهزیستی را دریافت کنند که هیچ دفترچه فعالی نداشته باشند.

محمدی یادآور شد: همه اطلاعات مددجویان سازمان بهزیستی در سامانه‌ای به نام «ارمغان» بارگذاری می‌شود و افراد دارای معلولیت، افراد بی‌بضاعت، زنان سرپرست خانوار و ... کسانی هستند که واجد شرایط دریافت خدمات از سازمان بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار مورد حمایت بهزیستی اظهار کرد: نزدیک به یک هزار و 400 زن سرپرست خانوار مورد حمایت بیمه اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری هستند و این مددجویان علاوه بر خدمات درمانی می‌توانند از امکانات بیمه بازنشستگی، فوت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کنند.

وی در ادامه به حمایت‌های بیمه‌ای بهزیستی به منظور تثبیت اشتغال‌های ایجاد شده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به 437 نفر از افراد مورد حمایت، مبلغ بیش از 400 میلیون تومان در قالب بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی و به 38 نفر از افراد مورد حمایت شاغل در بخش‌های غیردولتی نیز بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال کمک هزینه ارتقای کارآیی معلولان پرداخت شده است.

کد خبر 31969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد