کثرت مددجویان بهزیستی پیشوا خارج از توان شهرستان است

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: متاسفانه تعداد زیاد خانواده های تحت پوشش خارج از توان شهرستان است و باید پراکندگی آن‌ها به گونه‌ای مدیریت شود که بتوانند از خدمات بهره ببرند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید احمد خادم گفت: با توجه به حضور گسترده اتباع در شهرستان، باید بستر و زیرساخت لازم برای ارائه خدمات توانبخشی و اجتماعی فراهم شود و در این‌ میان سازمان‌های جهانی که متولی امور اتباع هستند نباید شانه خالی کنند بلکه باید نقش خود را در ایجاد فضاهای مورد نیاز ایفا کنند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: نیمی از جمعیت پیشوا بومی و نیمی مهاجر و اتباع است و توسعه خدمات اجتماعی و توانبخشی در این شهرستان را باید با یک مدل و پروتکل منطقی پیگیری کنیم.
وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های محدود بهزیستی استان، برای توسعه خدمات بیشتر به کمک‌های مردمی نیاز داریم.
خادم افزود: پیشوا قطب کشاورزی است و باید با توجه به این پتانسیل و حمایت و تقویت بازار از محصولات به ویژه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی، از این ظرفیت برای توانمندسازی افراد تحت پوشش بهزیستی استفاده کنیم.
وی گفت: وقتی یک‌ تولیدکننده زمینه خرید محصول معلولان‌ را فراهم کند و از آن‌ها در عرصه تولید بهره بگیرد، در واقع زکات کارش را پرداخته است.
خادم افزود: با نگاه عالمانه و پرهیز از تک‌روی و بهره‌گیری از خردجمعی به دنبال ارائه خدمات مؤثر به جامعه هدف بهزیستی و توانمندسازی آن‌ها هستیم.

کد خبر 31957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد