اورژانس اجتماعی به دنبال بهبود وضعیت جامعه است

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: در شرایط بحران، اورژانس اجتماعی با ارائه خدمات تخصصی و به موقع به دنبال بهبود وضعیت افراد و جامعه است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری مهر، علی اصغر یوسف زاده با بیان اینکه برای تبیین اهداف و مأموریت‌های اورژانس اجتماعی برای مردم زمان مناسبی به خصوص در صدا و سیما اختصاص داده نشده است، اظهار کرد: در همه جوامع با توجه به شرایط آن جامعه، تنش‌ها و اختلافاتی در زندگی افراد به وجود می‌آید که متأسفانه گاهاً تبدیل به یک عضو لاینفک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها برای کنترل عوامل تنش زا و ایجاد آرامش و همچنین ارتقا سطح بهداشت درمانی سیاست گذاری‌های مختلفی دارند، اظهار کرد: در ایران سازمان بهزیستی به عنوان یک ارگان تأثیرگذار در امور اجتماعی، با ارائه برنامه اورژانس اجتماعی به این امر ورود کرده است و تا حدود زیادی نیز موفق بوده است.

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران در تبیین اهداف برنامه اورژانس اجتماعی بیان کرد: در اورژانس اجتماعی به دنبال کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی هستیم و این مهم را در قالب یک‌سری خدمات تخصصی ارائه می‌دهیم. در حقیقت اورژانس اجتماعی به دنبال آن است که خدمات تخصصی را در دسترسی آحاد مردم قرار دهد.

وی با تصریح بر اینکه اورژانس اجتماعی به دنبال ارتقا توانمندی‌هایی افراد در معرض آسیب اجتماعی است، عنوان کرد: در شرایط بحران، اورژانس اجتماعی با ارائه خدمات تخصصی و به موقع به دنبال بهبود وضعیت افراد و جامعه است.

یوسف زاده ادامه داد: ایجاد زمینه مشارکت مردم در سازمان‌های غیر دولتی، شناسایی مناطق و کانون‌های آسیب زا و اقدامات تخصصی در بحران زدایی، شناسایی آسیب‌های نو پدید و مداخله مؤثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و همچنین کم کردن صدمات بر اثر قرار گرفتن در معرض آسیب‌های اجتماعی از اهداف اورژانس اجتماعی محسوب می‌شوند.

وی ویژگی مهم اورژانس اجتماعی را تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن دانست و اظهار کرد: در اورژانس اجتماعی قصد داریم این خدمات را برای همه در دسترس قرار دهیم. راهبرد اصلی این برنامه قرار دادن مداخلات روانی و اجتماعی قبل از مداخلات قضائی و انتظامی و یا در حین آن است.

کد خبر 31956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد