ملارد| ۲۴هزار کودک غربالگری بینایی شدند

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد گفت: ۲۴ هزار کودک سه تا ۶ سال توسط پایگاههای مختلف مستقر در شهر و روستاهای این شهرستان مورد بررسی تخصصی غربالگری بینایی و موارد مشکوک جهت رفع مشکل و معاینه دقیق به پزشک ارجاع شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، داود خادم در این باره اظهار داشت: بینایی غربالگری در این شهرستان همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص طرح شنوایی سنجی نوزادان و شیرخواران ۶ ماهه تا یکسال توسط متخصص شنوایی سنجی با دستگاه نیز گفت: امسال با استقرار پنج پایگاه در سطح شهرستان حدود هزار نوزاد مورد معاینه قرار گرفته اند.  

خادم ضمن تاکید بر اهمیت آگاه سازی مردم جهت پیشگیری از آسیب افزود: در هفت محله شهرستان نیز طرح اجتماع محور با هدف آگاه سازی افراد اجرا شده که ضمن آشناسازی، فعالیتهایی چون توزیع ماسک، لوازم بهداشتی و ضدعفونی نیز انجام شده که اقدام بسیار موثری در خصوص پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بوده است.  

اعظم عینی معاونت پیشگیری این شهرستان نیز ضمن توضیح در خصوص مشاوره و کمک هزینه های مربوط به آزمایش ژنتیک جهت جلوگیری از مشکلات مربوط به تولد کودکان دارای معلولیت گفت:در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ نفر جهت انجام آزمایشات ژنتیک و نیز مشاوره ژنتیک به مراکز تحت نظارت این اداره ارجاع داده شده اند.  

وی با بیان اینکه تلاش در امر پیشگیری می تواند موثر واقع شود، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح باشگاه مثبت نیز تاکنون بیش از یکصد بیمار دارای اچ آی وی مثبت شناسایی و خدماتی مانند ارائه هزینه درمان، سبد کالا، خدمات مشاوره روانشناختی، خدمات دندانپزشکی و حمایت تحصیلی نیز برای آنان ارائه شده است.

کد خبر 31940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد