مناسب سازی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران و قلندری معاون توانبخشی بهزیستی استان در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولین ضایعه نخاعی آرامش نشست صمیمی با اعضای هیات مدیره انجمن ضایعه نخاعی استان و نمایندگان انجمن شهرستان ها با هدف بررسی مشکلات معلولین ضایعه نخاعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر فرزاد گوهردهی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت ناظر بر عملکرد بهزیستی هستند، گفت : هدف از راه اندازی انجمن ها و NGO ها این است که کمک کار جامعه بهزیستی باشند و در این راستا از تعامل بین بهزیستی و انجمن ها استقبال می کنیم.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه یکهزار و 179 معلول ضایعه نخاعی در استان وجود دارد، ادامه داد: در حوزه تخصیص و منابع مالی برای خرید تجهیزات توانبخشی رشد خوبی داشتیم ولی به دلیل افزایش قیمت ها قدرت خرید این تجهیزات کاهش پیدا کرده است که با رایزنی های انجام شده اعتباراتی برای تهیه آن تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مناسب سازی هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است، افزود: مناسب سازی فرصت حضور آزادانه افراد کم توان، ناتوان و معلول را درسطح جامعه فراهم می کند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات معلولین نشستی با حضور استاندار مازندران برگزار شد، گفت: در این جلسه مسوولیت مناسب سازی شهرها برعهده فرمانداران شهرستان گذاشته شده است که مصوب و ابلاغ شد و همچنین تیم نظارتی با حضور نمایندگان جامعه معلولین، کارشناسان سازمان و استانداری تشکیل شد که جا دارد از استاندار مازندران تشکر و قدردانی کنم.

وی از پرداخت حق پرستاری به همه معلولین خبرداد و گفت: حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی برای همه افراد ثبت شده در سامانه پرداخت شده است و رشد خوبی در این حوزه داشتیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران راه اندازی مرکز مثبت زندگی را تحولی در ارائه خدمات به جامعه هدف و آحاد جامعه دانست و افزود : در این مراکز خدمات 22 گانه سطح اول به جامعه هدف ارائه می شود که یکی از اهداف ما ارائه خدمات در مناطق محروم می باشد که با توجه به دستورالعمل و ضوابط قانونی انجام شده است.

دکترگوهردهی ادامه داد: با راه اندازی مراکز مثبت زندگی کارشناسان حداقل دوبار درسال به منازل مددجویان مراجعه و وضعیت آن ها را بررسی می کنند.

وی بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: حفظ کرامت انسانی از وظایف کارکنان بهزیستی است و اگر فردی حرمت و کرامت انسانی افرادی را که به او مراجعه می کنند حفظ  نکند با او برخورد می شود.

در پایان نیز مدیرکل بهزیستی مازندران ازمرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولین ضایعه نخاعی آرامش بازدید کرد.

کد خبر 31935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد