بازدید معاون سیاسی استاندار از ساماندهی معتادین متجاهر در کمپ های تحت نظارت بهزیستی البرز

صبح امروز پنجشنبه مورخ ۳۰ بهمن ماه دکتر فردی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز به همراه مجید باقری نوری معاون پشتیبانی بهزیستی البرز، علیرضا فتاح پور رئیس بهزیستی کرج، شیدا طهوری کارشناس پیشگیری بهزیستی استان و محمدی نماینده ستاد هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر از ۴ مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) تحت نظارت بهزیستی البرز که ساماندهی معتادین متجاهر و بیماران ماده ۱۶ و ماده ۱۵ را برعهده دارند بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، این مراکز شامل کاروان عشاق البرز (ویژه آقایان) با ظرفیت ۳۰ نفر، بیداری بانوان البرز (ویژه بانوان) با ظرفیت ۲۰ نفر ، افق زندگی سبز (ویژه آقایان) با ظرفیت ۲۵ نفر و یک مرکز بیماران تمایلی ماده ۱۵ به نام باغبان سبز با ظرفیت ۱۰۰ نفر می باشد.

معاون سیاسی استاندار در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هفته ی گذشته به ریاست جناب دکتر شهبازی استاندار محترم با حضور کلیه دستگاههای اجرایی و مدیران عضو شورای هماهنگی برگزار شد و پیرامون مسائل و مشکلات اعتیاد بحث و تصمیم گیری شد.

دکتر فردی افزود : یکی از تصمیمات این بود که معتادین متجاهر شناسایی و جمع آوری شوند، که این امر توسط نیروی انتظامی با همکاری دستگاه محترم قضایی، بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی تعداد ۷۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان البرز دستگیر و به مراکز نگهداری تحویل شدند.

وی افزود : از این تعداد ۱۷ نفر بانو و ۶۸۳ نفر آقا بود که پس از غربالگری توسط دانشگاه علوم پزشکی و پلیس مبارزه با مواد مخدر و همچنین بهزیستی اقدامات اولیه انجام شده و برای آنان پرونده تشکیل شد که در حال حاضر در ۲۳ مرکز اقامتی میان مدت(کمپ) ساماندهی و نگهداری می شوند.

این مقام مسئول اذعان داشت : آنچه که بسیار حائز اهمیت است این است که در جهت آسیب شناسی و کاهش آسیب های اجتماعی همه ی دستگاهها باید همکاری لازم را داشته باشند زیرا مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر به تنهایی کار یک دستگاه نیست.

 دکتر فردی با بیان اینکه اقدامات خوبی در مورد احداث مراکز ماده ۱۶ برای آقایون و بانوان صورت گرفته است افزود : در جلسات هماهنگی تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد و یک مرکز برای ترک اعتیاد بانوان در نظرگرفته شد که در حال طی کردن مراحل اولیه میباشد و همچنین یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ برای آقایان در نظرگرفته شده قرار داد آن بسته شده و در حال تجهیز آن مرکز هستیم و بزودی شاهد افتتاح و راه اندازی آن خواهیم بود.

کد خبر 31929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد