هم اندیشی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد

جلسه هم اندیشی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد با حضوربراتی سده مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور،مدیر کل بهزیستی استان، دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و دیگر اعضاء برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مدیر کل بهزیستی دراین هم اندیشی ضمن خیر مقدم به مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور و دیگر اعضاء شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت:امیدواریم با حضور  مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور مشکلات اعتباری و همچنین افزایش ظرفیت ماده 16 استان حل شود .

 مهدی دیناری افزود:مشکلات بیمه ای افراد شاغل در دوره های حرفه آموزی و اشتغال مرکز ماده 16 از مهمهترین نکات در جلسه هم اندیشی است که باید  در کمیته قضایی استان و کشور مطرح تا مشکلات مرتفع گردد.

 در این هم اندیشی مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر رویکرد پیشگیری از اعتیاد را شاخص مهمی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و از  هماهنگی و همدلی در استان در خصوص پیشگیری و درمان اعتیاد بین دستگاههای اجرایی و شرکای اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ابراز خرسندی نمودند .

براتی سده در ادامه افزود: بیماران زیر 18 سال که کودک تلقی می شوند طبق تفاهم نامه همکاری که با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده جهت درمان اعتیاد به آن دستگاه ارجاع می شوند.

 مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد خاطر نشان کرد: بیمه درمان اعتیاد و بیمه پایه جهت هزینه های سرپایی معتادان متجاهرطبق  تفاهم نامه ای که با بیمه سلامت منعقد گردیده  حدود 90%هزینه های درمان سرپایی را پرداخت می کند.

مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در ادامه از راه اندازی مرکز جامع در مان اعتیاد با اعتباری به مبلغ 3/000/000/000میلیارد ریال در استان خبر داد.

 براتی سده در پایان افزود: امیدواریم که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مکاتبه ای جهت تامین مکان مناسب واحد غربالگری معتادان متجاهر فاقد گواهی درمان با دستگاههای ذیربط انجام دهد تا مشکلات در این امور مرتفع گردد.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این هم اندیشی افزود: نرخ شیوع اعتیاد در استان 3/2می باشد و استان همدان وضعیت بهتری نسبت به دیگر استانها رادارد و امیدواریم که تمام دستگاههایی که در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد فعال هستند جدیت بیشتری در این رابطه داشته باشند تا بتوانیم به وضعیت مطلوبتری برسیم.

حمزه عبد کوند گفت : طبق آیین نامه ها و دستورالعمل ها خدمات پس از خروج معتادان از مراکز دستگاهای متولی با همکاری و هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان  و با توجه به وظایف ذاتی که در هر دستگاه دارند نسبت به ارائه خدمات بهتر به افراد بهبود یافته تلاش نمایند تا که این افراد به چرخه مصرف بازنگردند .

دبیر شورای هماهنگی مباره با مواد مخدر استان با اشاره به لزوم راه اندازی واحد های حرفه آموزی و اشتغال در مرکز ماده 16و همچنین مرکز جامع درمان اعتیاد که امید است در اینده ای نزدیک در استان راه اندازی شود افزود: با راه اندازی این مرکز جامع اعتیادمی توان کلی از مشکلات استان در جهت پیشگیری و درمان اعتیاد را مرتفع نمود.

کد خبر 31922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد