در رسانه| ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان آذربایجان‌شرقی پرداخت شد

نصر| فرگل صحاف در گفت و گو با خبرنگاران،  توانمندسازی معلولان و ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان  را از جمله اولویت بهزیستی اعلام و اظهار کرد: تا پایان سال تعداد مددجویان دریافت کننده تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به سه هزار نفر می رسد. وی از جذب ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در […]

فرگل صحاف در گفت و گو با خبرنگاران،  توانمندسازی معلولان و ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان  را از جمله اولویت بهزیستی اعلام و اظهار کرد: تا پایان سال تعداد مددجویان دریافت کننده تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به سه هزار نفر می رسد.

وی از جذب ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در طول یک سال خبر داد و گفت: کمک به حق بیمه خویش فرمایی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار هفت میلیارد تومان از جمله عملکرد بهزیستی در این مدت می باشد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از تهیه و احداث ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده های یک تا دو معلول در طول یک سال خبر داد و افزود: برای تامین این تعداد واحد مسکونی ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در شهرها و ۸۵ میلیون تومان نیز در روستاها پرداخت شده است.

صحاف مشارکت در ساخت و تهیه مسکن ایتام با بنیاد مسکن و بسیج سازندگی را از جمله عملکرد این سازمان برشمرد و گفت: با مشارکت بنیاد مسکن ۴۰ واحد مسکونی و با مشارکت بسیج سازندگی ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی احداث می شود.

وی همچنین از پرداخت یک و نیم میلیارد تومان کمک بلاعوض  هزینه رهن و اجاره مسکن برای مددجویان در ایام کرونا خبر داد و گفت: همچنین ۲.۵ میلیارد تومان نیز برای ودیعه رهن و اجاره مددجویان و معلولان استان در این ایام پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی میزان مشارکت های نقدی و غیرنقدی مردمی و خیران در طول سال جاری را ۹۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این کمک ها برای ۱۴ هزار و ۵۵۵ مددجو اعطا شده است.

صحاف توسعه مراکز خدمات غیردولتی برای مددجویان و توان خواهان و واگذاری فعالیت های دولت به مردم با فعالیت محله محور را از سیاست های این سازمان دانست و افزود: در این راستا ۱۶۶ مرکز آماده افتتاح و در دست بهره برداری است که در این مراکز ۶۶۴  نفر نیرو جذب شده است.

وی از ارایه خدمات سطح یک برای ۷۵ هزار پرونده الکترونیکی ثبت شده در استان خبر داد و گفت: در طول یک سال سه هزار و ۹۱۶ نفر با انواع معلولیت ها از مراکز خدمات روزانه، خدمت دریافت کرده اند.

صحاف تهیه و تامین انواع وسایل کمک توانبخشی برای معلولان را از دیگر خدمات بهزیستی برای معلولان برشمرد و گفت: در طول یک سال اخیر ۲۱ هزار قلم خدمات از جمله ویلچر، تشک مواج، برجسته نگار، توالت فرنگی و ساعت گویا با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان برای معلولان هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به خرید خدمات دندانپزشکی، فیزیوتراپی و توانبخشی از بخش خصوصی برای مددجویان خبر داد و افزود: امسال برای خرید این نوع خدمات ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم.

صحاف تعداد سالمندان بالای ۶۰ سال تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: این میزان شامل ۵.۶ درصد جمعیت استان است که ۱۳ هزار نفر خدمات مستمر و ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز خدمات غیرمستمر دریافت می کنند.

وی از شناسایی خانواده های دارای دو یا سه معلول در استان خبر داد و افزود: ۲۱۰ خانواده دارای بیش از سه معلول و ۱۴۵ خانواده سه معلول در استان تاکنون شناسایی شده اند.

صحاف با اشاره به غربالگری منظم پنج هزار خانواده داری معلول خاطرنشان کرد: در طول سه سال، هفت هزار و ۳۰۰ نفر کمک هزینه غربالگری به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کرده اند.

کد خبر 31913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد