مددجویان خط قرمز بهزیستی هستند و تمام تلاش ما در جهت حفظ کرامت انسانی و اجتماعی آنان است

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران با حضرت آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر دیدار و گفتگوکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران, دکتر فرزاد گوهردهی در این دیدار با بیان اینکه سازمان بهزیستی مولود انقلاب است، گفت: بیش از 100 مسوولیت برعهده سازمان بهزیستی است و درحال حاضر هیچ سازمان و نهادی در کشور این گستردگی وظایف را برعهده ندارد.

وی با تاکید براینکه مددجویان خط قرمز بهزیستی هستند و تمام تلاش ما در جهت حفظ کرامت انسانی و اجتماعی آنان است ، افزود: 600 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که برای توانمندسازی آن ها به دو حوزه مسکن و اشتغال زایی توجه جدی شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سازمان بالغ برشش هزار و چهارصد واحد مسکونی به جامعه هدف واگذار شده است، ادامه داد: هدف ما از واگذاری واحدهای مسکونی برای جامعه تحت پوشش بهزیستی این است که با ایجاد سرپناه، این افراد با آرامش بیشتری بتوانند به مسائل دیگر زندگی خود توجه کنند.

دکترگوهردهی به حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: از شکل گیری سازمان بهزیستی در مازندران تاکنون بالغ بر 25 هزار اشتغال زایی انجام شده است که براساس بررسی های انجام شده 60 درصد مشاغل پایدار هستند و در سال جاری نیز 80 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه حدود 67 هزارمعلول تحت پوشش بهزیستی مازندران قراردارند، ادامه داد: خدمات بهزیستی مبتنی بر پیشگیری است و بر همین اساس 17 مرکز مشاوره ژنتیک و پیشگیری از آسیب های معلولیتی در استان راه اندازی شدند که براساس طرح کشوری همه خانواده های دارای سه عضو معلول به بالا شناسایی و مشاوره های لازم ارائه شده و امید است تاپایان سال 1400، برای همه خانواده های دارای دو عضو معلول نیز خدمات مشاوره ژنتیک ارائه شود.

دکتر گوهردهی در ادامه ضمن توضیح فعالیت ها و طرح های افتتاح شده در ایام الله دهه فجر ، به ارائه گزارشی از اقدامات بهزیستی در حوزه های مختلف پرداخت .

حضرت آیت الله معلمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر نیز در این دیدار با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به آسیب دیدگان، افراد دارای معلولیت و نیازمندان جامعه به صورت یک امر جدی و یکی از مطالبات اصلی نظام در آمده است، گفت: شما باید خداوند را شاکر باشید که در تشکیلاتی پرزحمت ولی بسیار پر ارج خدمت می کنید.

آیت الله معلمی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از خدمات بهزیستی به نیازمندان و افراد دارای معلولیت در جهت کاهش درد و آلام آنان ، افزود :لازم است در زمینه پیشگیری و کاهش معلولیت ها ، جدیت و مراقبت بیشتری انجام شود .

کد خبر 31887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد