۸۰ مورد از نقایص مناسب‌سازی زائرسرای ارزان قیمت معلولین در مشهد مرتفع شده است

مسؤول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور، جانشین دبیرخانه و کارشناس این نهاد، از زائرسرای ارزان قیمت معلولین در مشهد بازدید کردند.

این بازدید روز سه شنبه ۲۸ بهمن به همراه کارشناس مسؤول مناسب‌سازی بهزیستی خراسان رضوی و مدیر عامل جامعه معلولین مشهد مقدس به منظور بررسی نقایص مناسب‌سازی زائرسرای ارزان قیمت معلولین و تسریع فرایند اصلاح این نقایص انجام شد.

مسؤول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور در حاشیه‌ی این بازید به خبرنگاران گفت: سال گذشته از این زائرسرا بازدید داشتیم که ساختمان در مرحله سفت‌کاری بود و حدود ۸۰ مورد نقص مناسب‌سازی داشت که تذکرات و توصیه‌های لازم برای اصلاح موارد به پیمانکار داده شد.

ابراهیم کاظمی مؤمن‌سرایی گفت: دسترسی‌های مختلف سرویس‌های بهداشتی، بالکن‌ها، پنجره‌ها، کلید و پریزهای برق، درب‌ها و سطوح راهروها از مواردی بود که تذکر داده شده بود و اصلاح شده است.

وی همچنین گفت: در بازدید امروز نیز یادآوری‌های دیگری در مراحل پایانی ساختمان به پیمانکار اعلام گردید که قطعا باید قبل از بهره‌برداری ساختمان، اصلاح شود.

وی با بیان اینکه کار احداث از نظر فیزیکی تقریبا ۹۵ درصد پیشرفت داشته گفت: این هتل با زمین اهدایی شهرداری مشهد و هزینه‌ی یک نیکوکار یزدی احداث گردیده است.

وی گفت: این نخستین مجموعه‌ی استراحتگاه جمعی تراز معلولین است و قطعا ممکن است اشکالاتی را دارا باشد که چون از ابتدای تهیه نقشه‌ها و شروع ساخت، هماهنگی لازم با ستاد مناسب‌سازی و سازمان بهزیستی انجام نشده، مشکلاتی در طول کار دیده شده است.

وی ضمن تشکر از خیرین و شهرداری مشهد به خاطر این اقدام خداپسندانه، تصریح کرد: اگر در پروژه‌های خیرساز یا بخش خصوصی یا سایر مواردی که مرتبط با معلولین است هماهنگی دقیق‌تر و به موقع با ستاد مناسب‌سازی کشور بشود هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و هم نتیجه برای افراد دارای معلولیت بهتر است.

کاظمی گفت: به هر حال، اکنون در مراحل پایانی پروژه هستیم و تلاش می‌کنیم با حداقل هزینه‌ها، اصلاحات لازم انجام گیرد تا افراد دارای معلولیت، کمترین چالش را در هنگام ورود و خروج و استفاده از امکانات ساختمان داشته باشند.

وی همچنین به مسیر دسترسی به این زائرسرا و حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: باید مسیر مناسب برای ورود و خروج افراد دارای معلولیت، نابینایان و ویلچرنشینان برای زائرسرای ارزان قیمت معلولین دیده شود که در حال رایزنی با پیمانکار مربوطه و شهرداری مشهد هستیم و استانداری استان هم به خوبی از این مجموعه حمایت می‌کند.

وی فرصت زیارت مرقد امام هشتم برای افراد دارای معلولیت را یک نعمت الهی دانست که علاوه بر اجور اخروی و معرفتی، باعث آرامش روان و توانمندی روانی توانخواهان می‌شود و گفت: زائرسرای ارزان قیمت معلولین در جوار حرم رضوی، این فرصت مغتنم را ایجاد می‌کند که برای همه‌ی افراد دارای معلولیت سراسر کشور قابل استفاده خواهد بود.

مسؤول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور در عین حال گفت: این موضوع در کنار طرح اعطای نشان طلایی و نقره‌ای به هتل‌ها و مراکز اقامتی استان‌ها و شهرهای مختلف که از سوی ستاد مناسب‌سازی انجام می‌گیرد امکانات مختلفی را برای مددجویان عزیزمان ایجاد می‌کند که بتوانند به سفر بروند و از امکانات اقامت و اسکان مناسب برخوردار باشند.

وی توضیح داد: هتل‌هایی که موفق به دریافت نشان طلایی مناسب‌سازی شوند به عنوان هتل دوستدار معلولین و زائرسرای ارزان قیمت معلولین معرفی می‌شوند که توجیه اقتصادی برای هتل‌داران ایجاد می‌کند و برای افراد دارای معلولیت نیز مکانهای مناسب در نقاط مختلف کشور را فراهم می‌سازد.

کد خبر 31873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد