ملارد|معاینه چشم ۲۴ هزار کودک در طرح ملی پیشگیری از  تنبلی چشم

همزمان با اجرای طرح های گوناگون توسط معاونت پیشگیری شهرستان ملارد، 24 هزار کودک 3الی 6 سال توسط پایگاه های مختلف مستقر در شهر و روستاهای شهرستان مورد بررسی تخصصی با دستگاه قرار گرفته و موارد مشکوک جهت رفع مشکل و معاینه دقیق به پزشک ارجاع داده شدند. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد با بیان مطلب بالا و ارائه توضیحاتی در خصوص طرحهای مورد اجرا در حوزه امور توسعه پیشگیری گفت: در این معاونت علاوه بر امور مربوط به مراجع کنندگان و مددجویان اقدامات بسیار موثری در جهت پیشگیری از آسیبها و یا کنترل آنها صورت پذیرفته که این مسئله به کاهش آسیب در شهرستان و نیز آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با خدمات سازمان بهزیستی کمک نموده است. 

داود خادم در ادامه در خصوص طرح شنوایی سنجی نوزادان و شیرخواران 6 ماهه تا یکسال توسط متخصص شنوایی سنجی با دستگاه نیز گفت: در سال‌جاری با استقرار پنج پایگاه در سطح شهرستان حدود 1000 نوزاد مورد معاینه قرار گرفته اند. 

خادم ضمن تاکید بر اهمیت آگاه‌سازی مردم به منظور پیشگیری از آسیب افزود: در 7 محله شهرستان نیز طرح اجتماع محور با هدف آگاهسازی افراد اجرا گردیده که ضمن آشناسازی، فعالیت‌هایی چون توزیع ماسک و لوازم بهداشتی و ضدعفونی نیز انجام شده که اقدام بسیار موثری در خصوص پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بوده است. 

مسئول پیشگیری بهزیستی ملارد  نیز ضمن بیان توضیح در خصوص مشاوره و کمک هزینه های مربوط به آزمایش ژنتیک جهت جلوگیری از مشکلات مربوط به تولد کودکان دارای معلولیت و .... گفت:در سال 99 حدود 200 نفر جهت انجام آزمایشات ژنتیک و نیز مشاوره ژنتیک به مراکز تحت نظارت این اداره ارجاع داده شده اند. 

اعظم عینی در پایان با بیان اینکه تلاش در امر پیشگیری می‌تواند در آینده نزدیک بسیار موثر واقع شود گفت: در اجرای طرح باشگاه مثبت نیز تاکنون بیش از 100 نفر بیمار دارای اچ آی وی مثبت شناسایی و خدماتی چون: ارائه هزینه درمان، سبد کالا، خدمات مشاوره روانشناختی، خدمات دندانپزشکی، حمایت تحصیلی و .... نیز برای ایشان ارائه شده است.

کد خبر 31862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد