بازدید معاون دادستان و عضو شورای شهر مشهد از مراکز نگهداری و بازپروری دختران و زنان

معاون دادستان مشهد و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ و کارشناسان شورا و شهرداری مشهد از مراکز زنان در مشهد بازدید و با مددجویان این مراکز گفتگو کردند.

در این بازدید که به مناسبت هفته زن صورت گرفت نیره عابدین‌زاده، معاون دادستان مشهد، بتول گندمی، عضو شورای شهر، شهره شاهرودی، معاون اجتماعی و کارشناسان این معاونت در بهزیستی خراسان رضوی و دو کارشناس از شهرداری مشهد حضور داشتند.

معاون دادستان مشهد هدف از این بازدید را گفتگو با مددجویان مراکز نگهداری و بازپروری زنان، مشورت با بانوان شورا و شهرداری در خصوص توانمندسازی مددجویان و رصد وضعیت آنان در مراکز ذکر کرد.

نیره عابدین‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما افزود: مشورت کردیم که در این بازدید ضمن تبریک ایام به مددجویان، هدیه‌ای برای آنان تهیه شود که صرفا رفع نیاز فوری نباشد و فایده و کاربرد توانمندسازانه‌ای هم برای مددجویان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: به همین جهت، وسایل و ابزار لازم برای جواهردوزی که یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌ی خانم‌ها می‌باشد و ارزش اشتغالی هم دارد برای بانوان مددجوی این مراکز خریداری و به همراه بانوان مسؤول در شورا و شهرداری به دیدار این عزیزان رفتیم.

عابدین‌زاده همچنین گفت: پکیج کاملی به خانم‌های مددجو اهدا شد و در نظر داریم با کمک شورا و بهزیستی، مرکزی برای فروش محصولات تولیدی این عزیزان نیز تدارک دیده شود که مددجویان علاوه بر پرشدن اوقات فراغت‌شان انگیزه‌ی اشتغالی و درآمدی هم داشته باشند.

به گفته‌ی معاون دادستان مشهد، این بانوان خشونت‌دیده و آسیب‌دیده، نیاز به ابراز همدردی، ارزش‌گذاری، عزت نفس و افزایش انگیزه زندگی دارند که تلاش کردیم دیدارمان حاوی این موارد باشد و به دوستان بهزیستی هم توصیه شد که با هدف نیل به این موارد برنامه‌ریزی داشته باشند و اوقات فراغت آنان نیز غنی‌سازی شود.

مسؤول اورژانس اجتماعی و مراکز مداخله در بحران بهزیستی خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: بازدیدها از مرکز بازپروری توس، مرکز سلامت، ده دی و خانه امن زنان صورت گرفت.

نسیم بوستانی افزود: در این بازدید علاوه بر رصد برخی پرونده‌های مددجویان این مراکز و توصیه و تأکید بر غنی‌سازی  اوقات فراغت، از آثار هنری مددجویان این مراکز بازدید به عمل آمد.

وی اضافه کرد: همچنین نشست‌های کوتاهی با معاون اجتماعی بهزیستی استان و تعدادی از خانم‌های مددجو در برخی مراکز انجام شد که حاصل آن تعامل و گفتگو با مددجویان و بازدیدکنندگان و تفاهم در خصوص چگونگی غنی‌سازی اوقات فراغت آنان بود.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: خانه سلامت مخصوص نگهداری دختران خشونت‌دیده و در معرض آسیب و خانه‌ی امن جهت نگهداری زنان در معرض آسیب، خشونت‌دیده و آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مرکز ده دی، برای قرنطینه و تعیین تکلیف دختران و زنان ارجاع شده از مراجع قضایی یا خودمعرف و مرکز توس برای بازپروری دختران و زنان آسیب‌دیده تعریف شده است.

کد خبر 31853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد