همایش«ادبیات عاشورایی» می تواند در سطح بین المللی مطرح شود

مدیر کل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در آیین تجلیل از دست اندرکاران همایش ادبیات عاشورایی بر اهمیت استفاده از ظرفیت های بومی و اسلامی در توانمند سازی معنوی جامعه هدف سازمان بهزیستی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ دکتر سید منتظر شبر مدیر کل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در این برنامه با اشاره به حمایت ویژه امور فرهنگی سازمان بهزیستی از همایش «ادبیات عاشورایی» گفت: بنا بر نظر ریاست سازمان و با توجه به کار فاخر و ارزشمندی که در این سطح وسیع و با این خلوص نیت، سالانه توسط جامعه هدف بهزیستی برای حضرت سیدالشهدا(ع) انجام می شود، به دنبال این هستیم که این کار را به استحضار مقام معظم رهبری برسانیم و همچنین در حد توان برای بین المللی کردن این همایش تلاش کنیم تا در کشورهای مسلمان نیز آثار افرادی که جامعه هدف بهزیستی هستند را در این زمینه پذیرش کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین برنامه هایی به نوعی توانمندسازی معنوی افراد است نیز گفت: اعتقاد به معنویت همیشه کمک حال همه افراد بوده است و موارد بسیاری را دیده ایم که برای افرادی که لزوما مسلمان هم نیستند اما با تکیه به معنویات توانسته اند در برابر مشکلات بیشتر ایستادگی کنند  و تاب آوری را در او تقویت کند و چه برسد به یک اعتقاد به حق مثل دین مبین اسلام و حضرت سیدالشهدا(ع) که تا حد بسیار زیادی می تواند پشتیبان یک فرد در توانمندسازی معنوی او باشد.

مدیر کل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور همچنین به امکان گسترش این برنامه در تمام کشور با موضوعات مختلف نیز اشاره کرد و افزود:با توجه به موفقیت این همایش در استان فارس، می توان موضوعات دیگر همچون غدیر و یا ولایت حضرت زهرا(س) و ... را نیز در این طرح وارد کرد و استان های دیگر هم به عنوان میزبان در نظر گرفته شوند. می توانیم فراخوان کشوری و یا استانی داشته باشیم و البته در همه موارد اداره امور فرهنگی سازمان، پشتوانه این طرح ها خواهد بود و در عین حال استقلال استان نیز در برگزاری همایش ها، حفظ می شود.

دکتر شبر به جامعه هدف بسیار وسیع سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت:کار فرهنگی بر این جامعه هدف می تواند بسیار نتیجه بخش باشد و استعدادهایی که در طول این چند ساله در همایش ادبیات عاشورایی شکوفا شده است، نمونه ای از این اثر بخشی است.

وی همچنین به برنامه های فرهنگی و ورزشی اجرا شده برای فرزندان شبه خانواده و ... نیز اشاره کرد و گفت:با توجه به محدودیت ها و محرومیتهای مادی و معنوی که این کودکان گرفتار آن بوده اند، استعدادهای نهفته بسیاری در وجود آنها هست که با  ایجاد کوچکترین پیش زمینه و حمایت، شکوفا می شود و ظرفیت های خود را بروز خواهند داد. در برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی این موضوع بارها به ما ثابت شده است و فضای برگزاری همایش هایی از این دست نیز، می تواند استعدادهای این کودکان را رشد و جهت دهد.

شبر افزود:به جای اینکه به دنبال طرح های غربی برای توانمند سازی معنوی افراد باشیم،می توانیم از برنامه های اینچنینی که هم ملی و بومی شده و هم اسلامی شده هستند استفاده کنیم و معتقدیم که علاوه بر جنبه های معنوی،حقانیت و وجود اهل بیت بتواند کمک بسیار خوبی باشد و احیای امر اهل بیت که فرموده اند:« مردم را با ما آشنا کنید،خودشان از ما پیروی می کنند» و «سخن گفتن درباره ما، دلها را زنده می کند»؛ معرفی آنها و انجام کار فرهنگی در این خصوص آثار چشمگیری خواهد داشت که در آینده آنها را خواهیم دید.

کد خبر 31850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد