مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی
پذیرش بیش از ۱۰۰۰ نفر در مراکز سرپایی درمان اعتیاد شیروان 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از پذیرش هزار و ۳۰۰ نفر در مراکز سرپایی درمان و بازتوانی اعتیاد شهرستان شیروان خبر داد

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از پذیرش هزار و ۳۰۰ نفر در مراکز سرپایی درمان و بازتوانی اعتیاد شهرستان شیروان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی اظهار کرد: از آن ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﻀﻞ اﻋﺘﯿﺎد از دﯾﺮﺑﺎز ﺗﺎﮐﻨﻮن وﺟﻮد داﺷﺘﻪ و ﺑﺴﺘﺮی ﻧﻤﻮدن ﻓﺮد ﻣﻌﺘﺎد از ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺗﺮﯾﻦ روش ھﺎی ﺗﺮک اﻋﺘﯿﺎد بشمار می آید اما ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻣﻮﺟﻮد ﺧﺎﻧﻮاده در ﺣﻞ اﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ، ﻟﺰوم اﯾﺠﺎد ﻣﺮاﮐﺰ ﺑﺴﺘﺮی ﺧﻮدﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
وی بااشاره به اینکه ﻣﺮاﮐﺰ درﻣﺎن و ﺑﺎزﺗﻮاﻧﯽ اﻋﺘﯿﺎد و ﻣﺮاﮐﺰ ﺑﺴﺘﺮی ﺗﻮﺳﻂ اﺷﺨﺎص ﺣﻘﯿﻘﯽ و ﺣﻘﻮﻗﯽ ﺑﺎ ﮐﺴﺐ ﻣﺠﻮز از ﺳﺎزﻣﺎن ﺑهزﯾﺴﺘﯽ ﺗﺎﺳﯿﺲ ﻣﯽ ﮔﺮدﻧﺪ، بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۳۰۰ نفر در مراکز سرپایی درمان و بازتوانی اعتیاد شهرستان شیروان پذیرش شده اند.
قربانی از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شیروان خبر داد وگفت: تاکنون ۴ هزار و ۲۲۰ کودک  با اعتبار ۱۱۰ میلیون ریال تحت سنجش بینایی قرارگرفتند که ازین تعداد ۴۵۰ کودک مشکوک شناسایی شد.
این مسوول تصریح کرد: طرح غربالگری شنوایی نوزادان وشیرخواران از دیگر طرح های سازمان در سال جاری بوده است که تاکنون هزار و ۱۶۳ مورد تحت غربالگری قرار گرفته اند و برای اجرایی شدن این طرح بالغ بر ۴۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود:  تاکنون ۱۱۰ نفر از خدمات مشاوره ژنتیک بهره مند شدند که اجرایی شدن این مهم اعتباری بالغ بر ۱۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به خود اختصاص داده است.
قربانی به عملکرد واحد اشتغال در سازمان اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات متعدد با مددکاران در خصوص توجیه  دستور العمل ها و بخشنامه های واحد اشتغال، تشکیل و تکمیل  پرونده های اشتغال و ارسال پرونده به بانکهای عامل، ثبت ۱۰۰ مددجوی دریافت کننده وام اشتغال در سامانه رصد، ثبت متقاضیان وام خود اشتغالی در سا مانه کارا،بازدید از محل اشتغال مددجویان دریافت کننده وام و تهیه گزارش و مستندات،شناساسایی افراد جویای کار و ثبت ۱۱۷ متقاضی دریافت کننده تسهیلات خود اشتغالی در پورتال سازمان بخشی از عملکرد واحد اشتغال بهزیستی شیروان بشمار می آید.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه بااشاره به عملکرد واحد مسکن بیان کرد: معرفی 38خانوار دو معلول شهری به اداره راه و شهرسازی جهت لینک در پروژه های مسکن مهر،ارسال مستندات 24 خانوار شهری و روستایی به استان جهت تامین اعتبار، ارسال اطلاعات 35 خانوار دو معلول شهری لینک شده در پروژه های مسکن مهر جهت پرداخت کمک های بلاعوض سازمان بهزیستی و تحویل مسکن عملکرد واحد مسکن در سال جاری است.
وی بابیان اینکه میزان مشارکتهای اداره بهزیستی شیروان در ۹ ماه سال جاری حدود ۱۱ میلیارد و ۳۴۳میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۶۳ ریال بوده است، گفت: مشارکتهای مردمی در اداره بهزیستی ومراکز به صورت نقدی و غیر نقدی است که در سال جاری کمک های نقدی حدود ۴۲۲میلیون و ۶۸۵ هزار و ۹۶۳ ریال ومشارکتهای غیرنقدی حدود ۱۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۵۹۳ هزار ریال بوده است.

کد خبر 31840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد