فارس | کازرون | بررسی وضعیت کودکان کار

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کازرون، با حفظ کلیه پروتکل های بهداشتی، کارگروه ساماندهی کودکان کار با دستور دادستان و با حضور رئیس بهزیستی کازرون برگزار شد.

در این نشست حسین دهقان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در خصوص کودکان کار اظهار کرد: موضوع جلسه امروز در خصوص کودکان کار و خیابان است که به یک نگرانی و دغدغه جدی برای ما مبدل شده است.ما در این جلسه به دنبال نتیجه هستیم و ادارات مربوطه جهت حل و فصل این موضوع راهکارهای خود را ارائه کنند.

او در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی به عنوان حامی در این موضوع ورود کرد، گفت: با توجه به جلساتی که با بهزیستی در این خصوص داشته ایم و مطالبات عمومی و تاکیدات مکرر ریاست قوه قضاییه و از جهت اینکه احقاق حق کودکان کار یک الزام است باید ادارات متولی با محوریت بهزیستی ورودی جدی به مسئله داشته باشد.

دهقان افزود: کودکان کار مقصر این قضیه نمی باشند و به دلایلی که در زندگی این کودکان رخ داده مجبور شده اند جهت حفظ بقای زندگی و کمک به پدر و مادر خود مشغول به کار شوند  لذا در این خصوص کم کاری‌هایی صورت گرفته است و متاسفانه خیلی از دستگاه‌ها به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند که این یک نقص محسوب می‌شود که باید سریعا بررسی و با استفاده از کلیه پتانسیل های موجود مشکلات خانواده این کودکان شناسایی و برطرف شود.

دادستان اذعان کرد: اداره بهزیستی به عنوان متولی اصلی ساماندهی این موضوع حتما باید تدابیر لازم را اتخاذ کند و محور اصلی برنامه باشد.

و خاطرنشان کرد: ما به کلیه ادارات متولی اعلام خواهیم کرد تا در حوزه کاری خود با اداره بهزیستی همکاری های لازم را تا حل کامل موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر وظایف هر اداره باید در این زمینه مشخص گردد تا دستگاه ها با تکالیف خود آشنا شوند.

در ادامه نماینده‌ ادارات حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند .در پایان دادستان پس از استماع اظهارات اعضا حاضر به جمع بندی نقطه نظرات و تصویب مصوباتی در خصوص موضوع جلسه پرداخت.
 

کد خبر 31839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد