خدمات ستاره دار بهزیستی برای بیش  از 7 هزار و پانصد نفر از افراد دارای معلولیت

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان از بهره‌مندی بیش از  7 هزار  و پانصد نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از ۸ خدمت توانبخشی ستاره‌دار خبر داد و گفت: معلولانی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می‌توانند از ۸ خدمت ستاره‌دار کاردرمانی، توانبخشی، آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک، ارزیابی و کنترل دوره‌ای و درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت نبود، برخوردار شوند. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی عنوان کرد :  در تفاهم‌نامه‌ی منعقده بین سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت که در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت منعقد شد، وزارت بهداشت مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را به‌گونه‌ای تأمین کند که علاوه بر ارائه خدمات درمانی، خدمات توانبخشی جسمی و روانی نیز ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 16 هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی دارای دفترچه درمانی بیمه سلامت هستند ، افزود : مدد جویان در صورتی می‌توانند دفترچه سازمان بهزیستی را دریافت کنند که هیچ دفترچه فعالی نداشته باشند.

محمدی یادآور شد :  تمامی اطلاعات مددجویان سازمان بهزیستی در سامانه ای به نام «ارمغان»بارگذاری می شود و  افراد دارای معلولیت،افراد بی بضاعت،زنان سرپرست خانوار و ... کسانی هستند که واجد شرایط دریافت خدمات از سازمان بهزیستی هستند .

وی با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد : نزدیک به 1 هزار و چهارصد زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری هستند و این مددجویان علاوه بر خدمات درمانی می‌توانند از امکانات بیمه بازنشستگی ، فوت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کنند.

این مقام مسئول در ادامه به حمایت های بیمه ای بهزیستی به منظور تثبیت اشتغالهای ایجاد شده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی  اشاره کرد واظهارداشت : از ابتدای سال جاری تا کنون به 437 نفر از افراد تحت پوشش ، مبلغ بیش از 400 میلیون تومان در قالب بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی و به 38 نفر از افراد تحت پوشش  شاغل در بخش های غیر دولتی نیز بیش از یک میلیارد و ششصد  میلیون ریال کمک هزینه ارتقاءکارآیی معلولان پرداخت شده است .

کد خبر 31832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد