فعالیت های اورژانس اجتماعی

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: مجموعه هدف جایگزینی مداخلات روانکاوی و مددکاری به جای مداخلات پلیسی و قضایی ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از دانستنی آنلاین، علی اصغر یوسف زاده گفت:  اگر کسی نیازمند کمک باشد با درگاه ۱۲۳ ارتباط می گیرد و این مجموعه برنامه هایی بر عهده دارد که اولین آن، ارتباط با شماره تلفن است و همکاران اپراتور ما در صورت تشخیص نوع مشکل و اینکه شخص تماس گیرنده جز جامعه هدف
ما است یا خیر، به تیمهای سیار اطلاع می دهد.

 رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران درباره دومین برنامه این مجموعه ادامه داد: ون، یک مددکار و یک روانشناس مجهز به لباس فرم اورژانس اجتماعی، به محل مورد نظر اعزام میشوند. به عنوان مثال زنی که
توسط همسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته، با ما تماس میگیرد و تیم سیار برای مداخلات اجتماعی وارد عمل میشوند.

وی اظهار کرد: برای هر نوع مشکل، یک نوع پروتکل وجود دارد. در همین مثال اگر این خانه برای زن امن تشخیص داده نشود، انتقال میدهند. البته این امر با حکم قضایی انجام میشود.

یوسف زاده با اشاره به برنامه سوم این مجموعه گفت: این مراکز، فضای فیزیکی و امنی هستند که این افراد به مدت ۲۱ روز در آنجا نگهداری می شوند.

وی افزود: در این بازه زمانی همکاران مددکار و روانشناس ما تلاش میکنند مشکلات را رفع کرده و ساماندهی صورت گیرد. در مرحله اول ما تلاش میکنیم محیط امن شده و فرد به خانه بازگردد، اما اگر این مسئله امکان پذیر نبود، نسبت به تواندسازی فرداقداماتی صورت میگیرد.

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: این پایگاه ها، توسط سازمانهای مردم نهاد و کلینیک‌های مددکاری در مناطق آسیب خیز ایجاد شده اند.

وی در پایان اظهار کرد: افراد آسیب پذیر در این مناطق شناسایی شده و اقدامات به موقع برای کنترل آسیب انجام می شود.

کد خبر 31815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد