در رسانه |  خدمات بهزیستی زنجان به محلات برده شده است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی در راستای اجرای فرایند دولت الکترونیک و توجه به خواست مددجویان اقدام به تاسیس مراکز مثبت زندگی کرده و در واقع بهزیستی‌های کوچک را به داخل محلات برده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از خبرگزاری ایرنا ، محمد محمدی قیداری  افزود: مراکز " مثبت زندگی" جهت سهولت دریافت خدمات مددجویان شهری و روستایی ایجاد شده است که این مراکز ۲۲ خدمت مورد نیاز مددجویان را به نزدیکترین محدوده محل زندگی آنها برده و چرخه خدمات رسانی و مددکاری پرونده مددجویان را الکترونیکی کرده است.

وی اظهار داشت: بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک‌ مرکز قرار می‌گیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود.

این مسوول ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.

به گفته محمدی، افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسی‌پذیری آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر ۴۰ مرکز مثبت زندگی آماده سازی شده است که همزمان با سراسر کشور و با اعلام برنامه قبلی افتتاح خواهد شد که سهم عمده ای در خدمات رسانی بهینه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: حرکت به سمت دولت الکترونیک و بهره گیری از فعالیت های غیرحضوری یکی از اتفاقات مهم و تاثیرگذار در این حوزه بوده است.

وی اظهار داشت: بهزیستی تلاش می کند شاخص های تعیین شده جهت بهبود فرایند فعالیت ها را در بخش عمومی و اختصاصی به درستی و کامل انجام دهد.

این مسوول ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و سایه سنگین تحریم ها موجب فراهم آمدن شرایط خاص شد که افزایش و کاهش برخی فعالیت ها را به دنبال داشت و این موارد در سنجش فعالیت ادارات و امتیاز دهی در شاخص های عمومی و اختصاصی باید لحاظ شود.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان طی سال های گذشته و بصورت متوالی رتبه یک یا ۲ را درگروه خود کسب کرده است.

گفتنی است، ۱۹ درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۴ هزار و ۸۱۳ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد هفت هزارو ۸۶ خانوار معادل ۳۱ درصد مستمری بگیر بوده و ۶۹ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

کد خبر 31805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد