مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین وسالمندان شهرستان خدابنده به همت خیرین تاسیس می شود

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از تاسیس مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین و سالمندان در شهر قیدار خبر داد و گفت : با ارائه طرح از سوی بهزیستی و به همت خیرین و نیکوکاران این مرکز با پیشرفت 70 درصدی در حال تکمیل است .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در بازدید از روندساخت این مرکز با بیان اینکه کلنگ احداث این پروژه درسال۱۳۹۶به زمین زده شد ، گفت : اعتبار این پروژه ازمحل مشارکت های مردمی ، زیربنای۲ هزار و 400مترمربع به همت خیرین درحال ساخت میباشد و تاکنون یک میلیارد وهشتصدمیلیون تومان هزینه شده است .
وی در بازدید از منزل خانواده دارای دو معلول با حضور استاندار زنجان گفت : 179خانواده دارای ۲ معلول،۳۳ خانواده دارای ۳ معلول و ۳ خانواده دارای ۴ معلول تحت پوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارند و از خدمات بهزیستی استفاده می کنند  .
 
محمدی با بیان اینکه ۱۲۶معلول ذهنی و جسمی در مراکز نگهداری شبانه روزی شهرستان خدابنده نگهداری میشوند،  افزود : نزدیک به ۳ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان خدابنده قرار دارند و ماهانه مستمری دریافت میکنند .
 
وی تصریح کرد : از ابتدای نهضت مسکن برای ۷۴ خانواده دارای چند معلول در این شهرستان تسهیلات بلاعوض و کم سود پرداخت  جهت تامین مسکن پرداخت شده است .
 
این مقام مسئول اضافه کرد : برابر با ماده 19 قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ،افراد دارای معلولیت از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی ،آماده سازی زمین ،عوار ض نوسازی و هم چنین حق انشعابات آب ، برق ،گاز و دفع فاضلاب منطبق بر الگوی مسکن مصوب "صرفا برای یک واحد مسکونی مجاز"  معاف می باشند  و در این راستا 276 نفر از حق انشعاب بهره مند شده اند.
گفتنی است همزمان با دهه فجر سالجاری 24 واحد مسکونی مددجویی افتتاح و به مددجویان بهزیستی تحویل داده شد و 5 طرح اشتغالزایی نیز فعالیت خود را با حمایت بهزیستی و همت مددجویان آغاز کرده اند .
 

کد خبر 31798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد