هشتمین نشست باشگاه مدرسین با موضوع سالمندان و بررسی چالش ها ، بیماریها و مشکلات روانی و جسمانی دوران سالمندی

صبح روز بیست و هفتم بهمن ماه هشتمین نشست باشگاه مدرسین با موضوع سالمندان و بررسی چالش ها بیماریها و مشکلات روانی و جسمانی دوران سالمندی با تدریس دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان در سالن باغچه بان بهزیستی شهرستان رشت برگزار شد .

دکتر حسین نحوی نژاد در این نشست در مورد مشکلات شایع دوران سالمندی ، تشخیص و درمان آنها برای روانشناسان استان حاضر در جلسه صحبت نمود.

وی به مشکلاتی که فرآیند فکر و زندگی یک سالمند را در بر گرفته و با بالا رفتن سن ، فرد با آن درگیر می کند همچون دمانس  ،افسردگی ،اضطراب و ... اشاره و بیان داشت : دمانس به گروهی از مشکلات و اختلالات که فرایند تفکر و آموزش را مختل می کنند ، مانند لکنت زبان ، عدم بکارگیری صحیح کلمات ، مختل شدن قضاوت نابهنجاری های رفتاری و غیره...

 دکتر نحوی نژاد در خصوص علت شناسی دمانس سخنانی ایراد نمود و افزود : عوامل ارثی و زمینه‌ای مانند سن و جنسیت با زوال عقل مرتبط بوده و با افزایش سن امکان ایجاد این بیماری بیشتر می‌شود.۱۰ تا ۱۵ درصد بیمارانی که زوال عقلی دارند در اصل مبتلا به وضعیت های برگشت پذیر هستند مثلا ممکنه ‌یک بیماری‌ زمینه  باعث ایجاد این حالت شود مانند بیماریهای قلبی عروقی بیماریهای کلیوی و مصرف مواد و همچنین در توضیحات خود عنوان کردند افسردگی نیز علل احتمالی دمانس می تواند باشد .

شایعترین علت ناتوانی در افراد بالای ۶۵ سال زوال عقل و بعد آرتریت قرار می گیرد ۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال زوال عقل شدید و ۱۵% زوال عقل خفیف دارند زوال عقل اختلالی پیشرونده است اما امکان برگشت نیز وجود دارد.

در ۷۵ درصد افراد دچار زوال عقلی توهمات و هذیان دیده می شود داروها می تواند در مدیریت اختلالات رفتاری مفید باشند.

کد خبر 31776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد